1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Разкриха какъв е бил дефектът в задното крило на Хамилтън в Бразилия

Разкриха какъв е бил дефектът в задното крило на Хамилтън в Бразилия

Проблемите в болида били само 0,2 милиметра

Разкриха какъв е бил дефектът в задното крило на Хамилтън в Бразилия

От тима на Мерцедес във Формула 1 разкриха какъв точно е бил дефектът в задното крило на Люис Хамилтън, който доведе до дисквалификацията на британеца от петъчната квалификация в Гран При на Сао Пауло миналата седмица.

Седемкратният шампион бе най-бърз на „Интерлагос“, но по време на техническата проверка след сесията за място бе установено, че неговата DRS система се отваря повече от разрешените 85 милиметра. След дълги дискусии комисарите изпратиха Хамилтън в дъното на решетката за спринта в Бразилия, а дефектиралото крило бе задържано до края на уикенда.

В последствие стана ясно, че DRS системата на британеца се е отваряла със само 0.2 милиметра повече от позволеното и то само в десния край на крилото. Това накара Мерцедес да претендират, че става дума за неволен дефект, но те така и не можаха да докажат, че става дума за повреда, причинена от външен фактор. Така дисквалификацията на Хамилтън остана, но въпреки нея той успя да спечели Гран При на Сао Пауло след майсторско каране в съботния спринт и неделното състезание.

След края на уикенда в Бразилия от Мерцедес получиха обратно въпросното крило и направиха анализ, който е показал, че две винтчета до дясната страница на елемента са се разхлабили по време на квалификацията. В последствие това е довело до нелегалността на системата за намаляване на челното съпротивление в болида на британеца, която значително усложни неговата задача на „Интерлагос“.

„Получиха крилото обратно, защото мислехме, че е счупено. То се счупи в квалификацията. Не издържахме 85-милиметровия тест в дясната част на крилото. То бе легално в левия край и средата, но не и отдясно и то със само 0.2 милиметра. Не ни бе позволено да го инспектираме на място и съответно не можахме да докажем теорията, че частта е счупена. Открихме, че две винтчета се бяха разхлабили в хода на квалификацията, което всъщност ни коства представяне, но и направи крилото нелегално“, заяви ръководителят на Мерцедес Тото Волф по време на уикенда за Гран При на Катар.

Преди дебютното състезание на „Лусайл“ Хамилтън изостава с 14 точки спрямо Макс Верстапен в спора за титлата при оставащи само три старта до края на годината. След Гран При на Катар предстои една седмица пауза, след което ще се проведат състезанията в Саудитска Арабия и Абу Даби, в които ще бъде определен носителят на титлата във Формула 1 за 2021 година.

Кадилак влиза във Формула 1?

Формула 1 ще има 11-и отбор от 2026-а година, след като организаторите на шампионата одобриха молбата на Кадилак

Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.