От тима на Мерцедес във Формула 1 разкриха какъв точно е бил дефектът в задното крило на Люис Хамилтън, който доведе до дисквалификацията на британеца от петъчната квалификация в Гран При на Сао Пауло миналата седмица.
Седемкратният шампион бе най-бърз на „Интерлагос“, но по време на техническата проверка след сесията за място бе установено, че неговата DRS система се отваря повече от разрешените 85 милиметра. След дълги дискусии комисарите изпратиха Хамилтън в дъното на решетката за спринта в Бразилия, а дефектиралото крило бе задържано до края на уикенда.
В последствие стана ясно, че DRS системата на британеца се е отваряла със само 0.2 милиметра повече от позволеното и то само в десния край на крилото. Това накара Мерцедес да претендират, че става дума за неволен дефект, но те така и не можаха да докажат, че става дума за повреда, причинена от външен фактор. Така дисквалификацията на Хамилтън остана, но въпреки нея той успя да спечели Гран При на Сао Пауло след майсторско каране в съботния спринт и неделното състезание.
След края на уикенда в Бразилия от Мерцедес получиха обратно въпросното крило и направиха анализ, който е показал, че две винтчета до дясната страница на елемента са се разхлабили по време на квалификацията. В последствие това е довело до нелегалността на системата за намаляване на челното съпротивление в болида на британеца, която значително усложни неговата задача на „Интерлагос“.
„Получиха крилото обратно, защото мислехме, че е счупено. То се счупи в квалификацията. Не издържахме 85-милиметровия тест в дясната част на крилото. То бе легално в левия край и средата, но не и отдясно и то със само 0.2 милиметра. Не ни бе позволено да го инспектираме на място и съответно не можахме да докажем теорията, че частта е счупена. Открихме, че две винтчета се бяха разхлабили в хода на квалификацията, което всъщност ни коства представяне, но и направи крилото нелегално“, заяви ръководителят на Мерцедес Тото Волф по време на уикенда за Гран При на Катар.
Преди дебютното състезание на „Лусайл“ Хамилтън изостава с 14 точки спрямо Макс Верстапен в спора за титлата при оставащи само три старта до края на годината. След Гран При на Катар предстои една седмица пауза, след което ще се проведат състезанията в Саудитска Арабия и Абу Даби, в които ще бъде определен носителят на титлата във Формула 1 за 2021 година.