Британският пилот на „Мерцедес“ Люис Хамилтън запазва победата си в старта от Формула 1 за Голямата награда на Италия.
Успехът на Хамилтън бе поставен под сериозна въпросителна след състезанието заради пониженото налягане в гумите на автомобила му. Хамилтън бе заплашен с дисквалификация.
От Международната автомобилна федерация потвърдиха официално първото място на Хамилтън, като стана ясно, че той няма да бъде дисквалифициран заради проблема с гумите на болида му.
„Стюардите определиха, че стартовите налягания са били минималните, препоръчани от „Пирели“, когато гумите са били поставени на колата“, гласи официалното съобщение.
„Затоплящите одеяла на гумите са били изключени, каквато е нормалната процедура и гумите са показали значително по-ниски стойности от разрешението по отношение температурата на загряващите одеяла в момента, когато е протичало измерването на ФИА, както и видимо по-различни температури от отчетените при другите коли”.
„Стюардите решиха да не предприемат други действия. Въпреки това те препоръчаха доставчика на гуми и ФИА да проведат срещи, за да пояснят пред отборите как се прави измерването“, обявиха още стюардите.
Самият Хамилтън веднага след състезанието обяви, че разминаването така или иначе е било минимално и по този начин той не се е сдобил с допълнително предимство. В крайна сметка победата му бе потвърдена и така авансът му от 53 точки пред Нико Росберг остава.
От Международната автомобилна федерация потвърдиха официално първото място на Хамилтън, като стана ясно, че той няма да бъде дисквалифициран заради проблема с гумите на болида му.
„Стюардите определиха, че стартовите налягания са били минималните, препоръчани от „Пирели“, когато гумите са били поставени на колата“, гласи официалното съобщение.
„Затоплящите одеяла на гумите са били изключени, каквато е нормалната процедура и гумите са показали значително по-ниски стойности от разрешението по отношение температурата на загряващите одеяла в момента, когато е протичало измерването на ФИА, както и видимо по-различни температури от отчетените при другите коли”.
„Стюардите решиха да не предприемат други действия. Въпреки това те препоръчаха доставчика на гуми и ФИА да проведат срещи, за да пояснят пред отборите как се прави измерването“, обявиха още стюардите.
Самият Хамилтън веднага след състезанието обяви, че разминаването така или иначе е било минимално и по този начин той не се е сдобил с допълнително предимство. В крайна сметка победата му бе потвърдена и така авансът му от 53 точки пред Нико Росберг остава.