Съветникът по моторните спортове в Ред Бул Рейсинг – д-р Хелмут Марко, вярва, че един от основните конкуренти за челните позиции в лицето на Ферари изпитва проблеми с охлаждането на своя болид.
Пилотите на „скудерията” Себастиан Фетел и Шарл Льоклер демонстрираха чудесно темпо по време на предсезонните тестове, ала то изчезна сякаш с магическа пръчица в Гран При на Австрали, първия старт за 2019-а. Фетел завърши 4-и, следван веднага от своя съотборник, който получи отборна заповед да не го изпреварва, макар и да беше по-бързият от двамата.
Тези резултатит дойдоха на фона на двойната победа за Мерцедес и изпреварването на Макс Ферстапен (Ред Бул) срещу Фетел, което остави 4-кратният световен шампион извън подиума. „Ясно е, че Ферари се представя под очакванията. Същото важи и за Хаас”, анализира ситуацията д-р Хелмут Марко. „Не знаем точната причина, но мисля, че те просто жертваха от представянето, защото имат проблем с охлаждането.”
„Хаас внезапно се оказа по-бавен в сравнение с останалите (тук наблюденията на Марко изхождат най-вече заради доброто представяне на американския тим през зимата в дългите серии от обиколки – б.р.).”
Австриецът използва и Хаас като отправна точка, защото колите на Ромен Грожан и Кевин Магнусен също се задвижват от двигатели на Ферари.
„Индикация бе също, че Шарл Льоклер беше по-бърз с белите гуми (твърдите – б.р.), отколкото Фетел с жълтите (медиум – б.р.). Това значи, че нещо не е наред. Фетел изпълни само три донякъде бързи обиколки, след което темпото му се сгромоляса. Ферари беше в опасност с жълтите гуми заради температурите и по-бързата им деградация. Ние, от своя страна, нямахме никакви проблеми с деградацията и дори не доближихме лимита”, допълни Марко.