Последните кръгове от шампионата във Ф1 показаха, че отдалечаването от бързо деградиращите гуми трябва да продължи, смята Марио Изола от Пирели.
Миналата година компанията изпробва такива смеси в няколко състезания, като надеждата беше, че отборите ще се принудят да правят повече спирания за смяна. Вместо това, обаче, те откриха нови техники за по-добро запазване на гумите.
"Миналата година ги направихме много по-меки. Бих казал – две стъпки по-меки отколкото бяха през 2017. И единственият резултат беше, че отборите започнаха да контролират темпото много повече, отколкото преди", обясни Изола.
"Направихме си извода, че ако смесите стават по-меки, не постигаме целта от повече спирания в бокса. Единствено забавяме колите, когато трябва да стартират с гумите софт", призна за грешката той.
Изола отбеляза, че по-твърдите гуми са се представили окуражаващо:
"Твърдите смеси на "Силвърстоун" бяха много добре с новия Тармак. Получи се добро състезание, в което пилотите можеха да натискат до последната обиколка.
Вероятно общото мнение във Формула 1 е, че бяхме тръгнали в грешна посока, и сега трябва да направим промяна за в бъдеще. Получаваме предложения да правим по-издръжливи гуми, вместо по-деградиращи", разкри Изола.