Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер предупреди, че новите правила за аеродинамиката през 2019 ще имат отрицателен ефект върху конкурентоспособността във Формула 1. Хорнер отново припомни своите възгледи, че спортът е предприел неправилни стъпки към целта да засили борбата от близко разстояние.
Основните нововъведения включват опростен дизайн на предното крило, опростени въздуховоди на спирачките и по-дълбоко задно крило. Хорнер, обаче, смята, че най-добрият начин да се сгъсти колоната, е да не се променя нищо. "Промените са значителни. Едно нещо, води до промяната на друго, и очевидно всичко става доста скъпо. Дали ще помогне на колите да се състезават от по-близо? Може би, но незначително".
"Неизбежно ще се стигне до там, че някои ще се справят добре, други ще сбъркат. Със сигурност ще се постигне увеличаване на дистанцията между отделните отбори. Най-добрият начин да се постигне преследване от близко разстояние, е да има стабилност, и така отборите ще се адаптират и развият."
Хорнер обясни, че промените, които са част от предстоящата нова ера през 2021, са били подбрани от ФИА за прилагане още през 2019. "За съжаление, Мерцедес и Ферари ги подкрепиха в стратегическата група и така гласуването мина успешно. Според мен всички отбори ще осъзнаят, че това е било прибързано. Но може би трябва да изчакаме първите 4-5 състезания и тогава да правим изводи".