По света може би все още има хора, които не са разбрали за намеренията на ФОТА (Обединението на отборите във Формула 1) да организира собствен състезателен шампионат, след като преди дни обяви отделянето си от Гран при шампионата на Бърни Екълстоун. Причина за това станаха неуспешните опити за достигане компромисно решение със спорния регламент за 2010 г.
Плановете на „бунтовниците” са да сформират амалгама от „приятелски” настроен към феновете, отборите и пилотите шампионат, който ще бъде отдаден на истински Гран при състезания.
Календарът на новото първенство може да се сдобие с многолики и изненадващи форми. Това е така поради причината, че общо 21 писти из цял свят към този момент не фигурират в програмата на Формула 1 за следващата година. Ето и кандидатите за новите състезателни серии:
Монца – „Аутодромо Интернационале Монца” е историческо трасе в Италия, което е било домакин на 58 Гран при състезания. До този момент Макс Мозли и Бърни Екълстоун не са потвърдили дали ще включат Монца в сезон 2010, което ще остави състезанието извън Формула 1 за едва втори път в историята си.
Силвърстоун – Силвърстоун бе домакин на първото Гран при на Формула 1 преди близо 60 години и за първи път от 20 години насам няма да бъде в календара за следващата година. Заместител за Гран при на Великобритания ще бъде Донингтън.
Нюрбургринг – Може би най-нашумялото трасе в цял свят през последните години през 2010 г. ще бъде заместено от Хокенхайм за германското Гран при.
Монреал – Пистата „Жил Вилньов” разположена в Монреал, Квебек, за първи път от 20 години насам няма да приеме състезание за Голямата награда на Канда. Финансови проблеми попречиха на градската управа да приеме етап от шампионата на Формула 1. Въпреки няколкото опита за спасяване на състезанието то отпада от плановете на Формула 1 за 2010 г.
Цандфоорт – Пистата „Парк Цандфоорт” в Холандия за последен път видя Гран при състезание през далечната 1985 г. Оттогава трасето смени облика си на няколко пъти, но през последните години A1GP шампионата е редовен гост.
Имола – „Аутодромо Енцо е Дино Ферари” бе „забравено” през 2006 г., оттогава пистата претърпя известен фейслифт.
Киалами – Киалами бе редовен домакин на Южноафриканското Гран при, но не и след 1993 г. Пистата обаче този февруари проведе повече от успешен етап от сериите A1GP.
Буенос Айрес – Пистата „Хуан и Оскар Галвес” за последно прие болидите от Формула 1 през 1998 г. Голямо състезание в Аржентина обаче не е имало от доста време насам. Плановете на ФОТА са добра възможност това да се промени.
Уоткинс Глен – От 1961-а до 1980 г. Международното трасе Уоткинс Глен бе домакин на Американското Гран при – общо 20 пъти. Активността на асфалта в Ню Йорк продължава да провежда състезания за Купата Уинстън от НАСКАР, IRL, Grand-Am, Craftsman Truck и SCCA.
Индианаполис – Тухларната загуби статута си на Гран при етап през 2008 г. Най-популярното трасе в Северна Америка.
Маникур – „Circuit de Nevers Magny-Cours” първоначално трябваше да приеме надпреварата за Голямата награда на Франция, но отпадна поради финансови проблеми. Маникур най-вероятно няма да са завърне във Формула 1, след като стана ясно, че за целта ще бъде построено ново трасе в близост до Париж – „Flins-Les Mureaux „
Мексико Сити – „Херманос Родригес” не е виждало болид от Формула 1 от 1992 г. насам. Понастоящем A1GP гостува тук ежегодно, а в близкото минало дори НАСКАР бе на гости на южните си съседи.
Брандс Хач – Британското Гран при се е провеждало тук общо 12 пъти, но за последен път това се случи през 1986 г. Любители на автомобилните спортове се радват на отворените дни, също както аматьорски шампионати и A1GP.
Ещорил – „Аутодромо до Ещорил” е известно с факта, че в Португалия първото си състезание е спечелил неповторимият Аертон Сена. Формула 1 не е гостувала тук от 1996 г.
Аделаида - Уличното трасе в Аделаида е бившият дом на австралийското Гран при. Формула 1 се е пускала по улиците на града общо 11 пъти и най-скоро през 1995 г.
Лонг Бийч – Още едно от малкото писти разположени в градски условия – използвано е за целите на IRL шампионата и Американските серии Льо Ман. Илюстрираното трасе е това, използвано от Формула 1, чиито болиди за последен път бяха в Калифорния през 983 г.
А1Ring, Австрия – За последен път австрийско Гран при в градчето Шпилберг се състоя през 2003 г. Настоящият собственик на доскоро неизползваемото трасе отрече възможността да завръщане на Формула 1 дори и на Moto GP, но това може и да не се окаже пречка пред ФОТА.
Херес – Популярната „почивна” дестинация за голяма част от отборите по време на зимната им подготовка е относително ново съоръжение, но не без опит в „кралските” гонки. 1997 г. видя последното Гран при на Испания, провело се в градчето.
Фуджи – Фуджи Спийдуей е редовен домакин на състезания от Формула 1, но поради разменния принцип, който прилагат японските организатори следващата година то ще бъде заменено от Сузука, което остава отворена врата пред осемтте отбора.
Таупо – Сравнително неизвестното за европейската публика трасе в Нова Зеландия е считано за едно от най-добрите съоръжение в Океания и Азия. Досега Таупо не е било част от Формула 1, но тук се провеждат състезания от A1GP, което е повече от достатъчно уверение за доброто качество.
Лагуна Сека – Историческото и едно от най-разпознаваеми трасета в Америка. Разположената в Калифорния писта е приемала разнообразни състезания от НАСКАР, Moto GP и др. Веднъж бе определяна като вероятен кандидат за Формула 1, но всичко свърши дотам.