1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Най-накрая: ФИА ще променя скучните писти заради липсата на изпреварвания

Най-накрая: ФИА ще променя скучните писти заради липсата на изпреварвания

Изпреварванията и битките гума до гума, отсъстват от Формула 1 вече дълги години

Най-накрая: ФИА ще променя скучните писти заради липсата на изпреварвания

След дълги години на спорове между водещите специалисти във Формула 1, пилотите и всички фенове, ФИА най-накрая реши да направи нещо по въпроса със скучните писти в календара. Специална комисия ще направи преглед на пистите, за да се прецени дали някои от тях могат да се променят, за да има повече изпреварвания в спорта.

Както е известно, солта на всеки моторспорт - изпреварванията и битките гума до гума, отсъстват от Формула 1 вече дълги години. Това отдръпна и голяма част от феновете, които смята Ф1 за скучен спорт.  

От този сезон се завръща системата "KERS", ще има различни видове типа гуми на Пирели, въвежда се и нова система за подвижно задното крило и всичко това с една цел - повече изпреварвания. ФИА обаче ще гледа и пистите, като за всички е ясно, че на много от тях няма подходящи участъци и завои за изпреварване. Вече се говори и за т.нар. болест на "Тилке", заради дизайна на трасетата, правен именно от инженера Херман Тилке.

Президентът на ФИА Жан Тод коментира: "Трябва да подобрим изпреварванията. В Абу Даби е невъзможно".

Както е известно, Алонсо и Ферари загубиха титлата при пилотите именно в Абу Даби, заради невъзможността на испанеца да мине пред Виталий Петров (Рено).

Ето и едно адекватно мнение на техническия директор на Уилямс Сам Майкъл: "Хората знаят, че не може да се изпреварва в Монако и те го приемат. Но феновете очакват да има изпреварвания на писти, като тази в Барселона. Сега там е пълен майтап. За всички е ясно защо - там има дълга права, а след нея високо-скоростен шикан и докато това е там, в Барселона няма има изпреварвания. В Абу Даби е същото, шикан след права. Шиканите са лоши за Ф1. Те унищожават всички възможности за изпреварвания, защото пилотът отпред просто взима ейпекса на завоя, защитава траекторията си и това не пречи на изхода. На т.нар. фиба, това не може да стане. Ако се защитаваш там, губиш на изхода, а на шикана просто намаляваш скоростта и блокираш пилота и всичко започва отначало. ФИА трябва просто да забрани шиканите", обясни Майкъл.   

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език

Васьор иска много точки за Ферари във Вегас

Шефът на Скудерията се цели в конструкторската титла

Никола Цолов стана член на академията на Ред Бул

Пилотът във Формула 3 е първият българин в програмата за развитие на млади таланти