Тимът на Мерцедес се притесни за скоростта на MGP W02 след първите две серии тестове преди началото на сезона във Формула 1. Колата получи няколко повреди (основно хидравлични), и то основно когато Нико Розберг управляваше болида и във Валенсия, и на Херес. Михаел Шумахер натрупа доста повече обиколки от съотборника си, но именно той изрази тревога относно развитието на автомобила.
- Да, леко притеснен съм, но пък от друга страна знаем докъде искаме да стигнем. Първата надпревара ще определи точно ситуацията, в която се намираме. От миналия сезон сме наясно, че няма как да си бърз през цялото време и трябва постепенно да градиш нещата - сподели седемкратният световен шампион.
Розберг бе зад волана на MGP W02 през последния четвърти ден от тестовете на Херес, като програмата му бе да продължи работата по настройки и развитие от предходните изпитания, да проведе още аеропроби както и да се аклиматизира допълнително със системата KERS. Повреда обаче го спря, а от екипа съобщиха официално, че са сменили двигателя в болида като предохранителна мярка. За целия ден пилотът успя да направи едва 45 обиколки - Шумахер имаше 226 зад гърба си за предходните два дни, като в петък дори бе най-бърз, макар това да не е от особено значение по време на предсезонните тренировки.
Нико въпреки всичко опита да намери позитивите в ситуацията: - Всеки тур е от полза в предсезонните тестове и работата ни бе добра, въпреки загубата на време заради спирането. Трудно е да учиш толкова много неща и ни предстои сериозна работа, но съм убеден, че с идващите нови компоненти и развитие на колата ще продължим да прогресираме - каза той, цитиран от clubs1.bg.
Шефът на отбора Рос Браун заяви, че четирите дни на Херес са били невероятно полезни за тима, макар издръжливостта да е била лимитирана до само два от тях.
- Има проблеми за разрешаване и поради тази причина трябва да разпределим внимателно времето си на писта в оставащите две серии тестове. И Михаел, и Нико продължават да се чувстват удобно в колата. Издръжливостта остава наш приоритет наред с разбиране поведението на гумите и KERS-а - допълни англичанинът.