Отборът на Макларън първи успя да намери решение на правилата в регламента забраняващи използването на хидравлични или електрически системи за задвижване на аеродинамичните елементи. След Заубер, който първи копира иновативната система на Макларън в Австралия, Мерцедес по всяка вероятност ще е вторият тим, който ще приложи въздухопроводната система за задвижване на задното антикрило.
Очаква се това да се случи преди състезанието за Голямата награда на Испания. Състезанието ще се проведе в Барселона, а свободните тренировки започват на 7 май. След като стана ясно, че Мерцедес разполага със значително по-малък екип инженери и механици в сравнение с останалите отбори отборът се нуждае от всяко предимство, което може да осигури на Нико Розберг и Михаел Шумахер.
Тийм-шефът Рос Браун заяви, че използването на системата, разположена по дължина на целия болид, ще доведе до голям аванс по отношение на времената.
„Все още работим по въпроса и е трудно да се каже кога ще разполагаме с нещо, с което ще сме доволни. Предизвикателството е голямо, особено когато разполагаме с толкова малко време за изпитания”, заяви Браун.
Ферари също разработва подобна система, но в тима от Маранело също властва неизвестността относно кога ще бъде възможно прилагането й.