Преговорите между отбора на Мерцедес във Формула 1 и седемкратния световен шампион Люис Хамилтън стават все по-трудни с всяка изминала седмица. Последната информация от британските медии е, че бордът на директорите на Даймлер, компанията, собственик на автомобилния производител Мерцедес, и акционерът в отбора и негов шеф Тото Волф са променили напълно предложението си.
Основната промяна е предложената клауза само за удължаване на сегашния договор на Хамилтън с една година. Така нито едно от желанията на Люис, който в момента реално е безработен, не е било изпълнено, а той категорично е отказал да подпише. Така преговорите продължават, но вече има по-малко от месец до представянето на новия болид на Мерцедес за сезон 2021 и ако голямата звезда на тима и Формула 1 не успее да се разбере с Тото Волф, то ще остане извън спорта поне за една година.
Самият Волф миналата седмица призна, че не се притеснява от изтичащото време до началото на предсезонната подготовка за новия шампионат. Тези обстоятелства са само в полза на австриеца и Мерцедес, след като Хамилтън е изправен до стената и вече не държи всички козове в ръката си.
Още в началото на месеца шефът на Даймлер Ола Калениус нареди на Тото Волф да започне разговори и с Джордж Ръсел, а Хамилтън да чака отговор дни преди официалното представяне на новите болиди в края на февруари или дори за старта на предсезонните тестове за новия сезон във Формула 1 в средата на март.
От трудните преговори най-много може да спечели Джордж Ръсел, чиято кариера е финансирана от Мерцедес и от две години прави силно впечатление, състезавайки се за отбора на Уилямс. Младият британец се представи блестящо в Гран При на Сахир, когато се наложи да замени Люис Хамилтън. Тогава седемкратният световен шампион пропусна състезанието заради заболяването си от коронавирус, а Ръсел бе на крачка от победата, но поредица от елементарни грешки на отбора и спукана гума го лишиха от победа при първото му сядане в болида на Хамилтън.