1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Lola Cars ще атакува Формула 1...отново

Lola Cars ще атакува Формула 1...отново

Компанията Lola Cars потвърди намеренията си да се състезава в Световния шампионат на Формула 1 през следващия сезон под действието на регламента с таван на бюджета. В официално изявление към Formula One Management и по-специално собственикът Бърни Екълстоун Lola изисква задължителното наличие на две нива в състезателната решетка, нещо което всички от утвърдените участници са силно против

Lola Cars ще атакува Формула 1...отново

Компанията Lola Cars потвърди намеренията си да се състезава в Световния шампионат на Формула 1 през следващия сезон под действието на регламента с таван на бюджета. В официално изявление към Formula One Management и по-специално собственикът Бърни Екълстоун Lola изисква задължителното наличие на две нива в състезателната решетка, нещо което всички от утвърдените участници са силно против.


Част от обръщението гласи:

„След окончателното оформление на техническият регламент за ограничаване бюджетните разходи във Формула 1, проектиран и завършен от Световния съвет за автомобилни спортове към ФИА на 29 април Lola Group има удоволствието да обяви, че екипът ще кандидатства за място на стартовата решетка за сезон 2010 във Формула 1.

Първоначалният таван от 30 милиона, включително разходите за двигатели формира базата на първоначалния интерес на Lola. Решението на Съвета да ревизира първоначалните си планове, вдигайки ограничението до 40 милиона лири с изключение на разходните пера за задвижващи агрегати, маркетинг, настаняване и хонорари на пилотите доведе до преразглеждане на плановете ни и окончателното решение да пристъпим към развитие на Формула 1 проектът ни.

В тима сме съгласни с предвижданите предимства за отборите, които ще се състезават под бюджетното ограничение. С тях Lola очаква да бъде част от групата съществуващи състезатели през следващите десетилетия”.

ФИА установи „условен” краен срок до 29 май за подаване на заявки от тимовете желаещи да бъдат част от сезон 2010. Предвид повратното време, в което се намира спорта срокът ще бъде в сила както за настоящите така и за бъдещите състезатели. Световната централа обаче нееднократно намекна, че тази дата едва ли ще бъде спазена.

Lola Cars International започва съществуването си като производител на състезателни автомобили през 1958 г. от Ерик Броудли. Компанията е базирана в английския Хънтингтън. След като усъвършенства първоначалните си модели с предно разположени двигатели Lola започва участие в състезателния клас Formula Junior преди да се установи като един от най-големите производители на състезателни машини в света. Lola бива закупена от Мартин Бирейн през 1998 г., който тогава прави неуспешен опит да влезе във Формула 1.
Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите

Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език