Австралиецът Даниел Рикардо с "Ред бул" ще стартира от първа позиция в състезанието за Гран при на Мексико 19-и кръг за сезона във Формула 1.
Той направи невероятна обиколка на пистата "Ерманос Родригес" 1:14.759 минути.
Рикардо изпревари с едва 26 хилядни съотборника си при "биковете" Макс Верстапен.
Двамата затвърдиха доминацията си в уикенда в Мексико, но размениха местата си, след като в петъчните тренировки Верстапен беше по-бързият.
Полпозишънът е едва трети в кариерата на Рикардо във Формула 1. Той стартира пръв за втори път тази година, след като го стори и в Монако.
"Знаех, че съм добър, но нямах чак толкова чисти обиколки в тренировките. Колата обаче беше бърза през целия уикенд и Макс го показа", каза Рикардо след квалификацията, цитиран от „Дневник“.
За пръв път след въвеждането на турбохибридните двигатели във Формула 1 от 2014 г. "Ред бул" успява да окупира първа редица на старта. За последно това се случи през 2013 г., при последната титла на Себастиан Фетел с тима.
От втора редица в Мексико зад пилотите на "Ред бул" ще стартират претендентите за титлата Люис Хамилтън и Себастиан Фетел.
Пилотът на "Мерцедес" трябва да завърши сред първите седем, в случай че Фетел триумфира в надпреварата, за да бъде шампион за пети път. На теория Хамилтън се нуждае от едва пет точки в надпреварата.
В началото на сесията част от пилотите допуснаха грешки, след като асфалтът не беше изсъхнал напълно след дъжда в третата тренировка.
Съотборниците в "Мерцедес" Валтери Ботас и Люис Хамилтън бяха най-бързи. Те първо опитаха обиколки с гуми "ултрасофт", но след това записаха по-добри резултати с "хиперсофт".
Преди началото на квалификацията двигателят на Ботас беше сменен, но това не се оказа проблем за него. В третата тренировка той имаше хидравличен теч, но механиците му се справиха бързо и смениха задвижващата система до началото на квалификацията.
От "Мерцедес" обясниха, че Ботас е използвал третия си двигател за сезона, но ще му бъде сложен вече използван такъв, което не доведе до наказание за финландеца.
Във втората част от квалификацията много от пилотите опитаха да преминат напред с по-твърдите гуми. Това направиха състезателите на "Мерцедес", "Ферари" и "Ред бул", които излязоха с "ултрасофт" – средните по твърдост гуми за уикенда.
Серхио Перес и Естебан Окон от "Форс Индия" пък заложиха на "суперсофт", което обаче не им позволи да се класират сред първите 10.
За третата част от сесията се класираха още пилотите на "Рено" Нико Хюлкенберг и Карлос Сайнц, и тези на "Заубер" Шарл Леклер и Маркус Ериксон.
Във финалните 12 минути от битката за стартовата решетка Верстапен направи най-бързата обиколка пред Фетел и Хамилтън. Тримата се събраха в по-малко от три десети, но холандецът беше първият който слезе под 1:14.8 за обиколка.
При вторите опити на пилотите само Рикардо успя да подобри резултата си. Той изоставаше от Верстапен и Хамилтън след първата обиколка, но успя да намери още скорост и подобри с 26 хилядни постижението на своя съотборник.
Хамилтън имаше последната дума, но дори не успя да попадне на първа редица. Британецът изостана с едва 135 хилядни от Рикардо и е ще стартира трети.
В топ 10 попаднаха още Себастиан Фетел, Валтери Ботас, Кими Райконен, Нико Хюлкенберг, Карлос Сайнц, Леклер и Маркус Ериксон.