1. Novsport
  2. Формула 1
  3. И във Ферари не са наясно защо им липсва темпо

И във Ферари не са наясно защо им липсва темпо

Ферари започнаха уикенда в Австралия като фаворити, но реалността се оказа много по-различна

И във Ферари не са наясно защо им липсва темпо

Ферари започнаха уикенда в Австралия като фаворити и се смяташе, че скоростта им е близка до тази на Ред Бул, но реалността се оказа много по-различна от прогнозите. Фернандо Алонсо трудно се пребори за пета позиция на грида на Албърт парк.

- Ясно е, че не можем да сме доволни от резултата, но не бива и моментално да го превръщаме в драма. Определено не извлякохме максимума от колата, а и разликата е по-малка спрямо коли, които изпреварвахме без проблеми в тестовете. Ситуацията се промени тази сутрин, очевидно към по-лошо. Сега да видим какво ще стане в състезанието. До момента представянето ни в дълги серии е добро. Пък и пето място на грида не е чак болка за умиране - в състояние съм да се боря за подиум. Не бива и да се забравя какво стана миналия сезон - [Роберт] Кубица например бе шести или седми на решетката, а финишира втори. Макларън изглежда са направили добра крачка напред, но не бива да отписваме и Мерцедес - те бяха впечатляващи в Барселона - заяви испанецът.

Още по-зле се чувстваше Фелипе Маса. Бразилецът първо едва прескочи Q1, а накрая и се завъртя в квалификацията. Той призна, че не е очаквал да се бори за полпозишън, но не е очаквал да е едва осми.

- Имахме грижи с прилепянето и с твърдите, и с меките гуми. Просто в първа бърза обиколка сцеплението не е същото, каквото беше досега в тестовете. Е, добре, при нашата кола е така. Сега трябва да се подготвим за състезанието, в което чистата скорост няма да е най-важното нещо - тогава ще се броят още здравината и работата в екип. Завъртането ми в Q3? Ускорих при излизането от питлейна, а гумите очевидно бяха прекалено студени. Комплектът не е повреден, но със сигурност случилото се не ми помогна - призна Маса.

Новият управляващ операциите на пистата Пат Фрай пък каза, че Ред Бул са били дори по-бързи от очакваното от съперниците им, както и че Макларън вървят по-добре от Ферари.

- Наложи ни се да ползваме меки гуми още в Q1, за да сме сигурни, че ще продължим нататък. Платихме си за това - в Q3 имахме само едни от сместа софт. Трябва внимателно да проучим защо се стигна дотук - допълни той.

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език

Васьор иска много точки за Ферари във Вегас

Шефът на Скудерията се цели в конструкторската титла

Никола Цолов стана член на академията на Ред Бул

Пилотът във Формула 3 е първият българин в програмата за развитие на млади таланти