От Хонда правят всичко възможно, за да триумфират в тазгодишния шампионат с болида на Ред Бул, който е задвижван от двигатели на японската компания. Последното изобретение, което представиха те и с което ще се опитат да продължат битката с Мерцедес, е нова батерия.
„Тази нова батерия е разработена с проект, който отне няколко години, с цел да комбинира подобрения в енергийната ефективност със значително намаляване на теглото. В това, което ще бъде последният сезон на компанията в този спорт, Хонда успя да въведе нова батерия, сглобена с по-лека клетка, с ниско съпротивление, високоефективна и със свръхвисока мощност“, разкри ръководителя на отдела по разработки на Хонда във Формула 1 Ясуаки Асаки.
Ръководителят съобщи още: „За да постигнем крайната цел да победим Мерцедес и да спечелим шампионата, преди да напуснем F1 в края на сезон 2021, ние осъзнахме, че трябва да подобрим производителността. Следователно новият план за развитие на батерията беше значително подобрен в сравнение с първоначалната цел да го въведем през 2022 г. Батерията беше монтирана на колата на Верстапен в Гран При на Белгия и той си осигури пол-позишън в първата обиколка, преди да напусне това състезание поради инцидента с Хамилтън. Искам да кажа, че знаците бяха обещаващи, след огромната работа, която трябва да осигури както подобряване на производителността, така и намаляване на теглото, което ще помогне на Ред Бул при разпределението на теглото“.
Предвид видяното, в Мерцедес ще трябва бъдат внимателни, тъй като Ред Бул и Хонда не спират с подобренията по болида си, който през тази година успешно се конкурира с колата на „сребърните стрели“.