Бъдещите трасета в календара на Формула 1 ще бъдат много по-вълнуващи, за да представят по-интересни състезания и промотират по-добре спорта, обеща архитектът на пистите в световния шампионат Херман Тилке.
Германецът, който е проектирал най-новите съоръжения в шампионата, е получил зелена светлина от промотъра Бърни Екълстоун да бъде по-смел и „авантюристичен“ в създаването на новите трасета.
„С Екълстоун обсъждахме много неща и голяма част от добрите идеи дойдоха от него“, заяви в интервю за Autosport Тилке, който през седмицата представи последния си проект за Гран при на САЩ в Остин.
„Сега ще се приближим много повече до ръба спрямо направеното преди няколко години по отношение на изкачванията и спусканията и видовете завои“, обясни архитектът за интересната конфигурация на пистата.
Той претърпя много критики от феновете за своите творения в последните години, които не предлагат много добри условия за провеждането на атрактивни състезания. Германецът се оправда с различни ограничения като релефът на съответните терени и бюджетът на организаторите.
„Трудно е да обясниш това на хората. Сега например ФИА изисква големи зони за сигурност, които много се различават от тези на старите писти и пречат на гледката. Освен това повечето организатори искат на техните писти да има състезания и с мотори, които изискват още по-големи зони за сигурност“, обясни Тилке.
Той даде пример с някои завои, които при болидите във Формула 1 не изискват подобни мерки за безопасност, но за MotoGP са задължителни. „Тогава хората критикуват и казват „Тук е глупаво да има зона за сигурност“. Не можеш да угодиш на всички. Новата писта A1 винаги е била отлична за състезания от всякакъв вид. Но в началото, когато я построихме, всеки казваше „Какво направихте? Това е ужасна писта!“. Малко по-късно всички промениха мнението си и дори пилотите я харесаха“, допълни Тилке, информира auto-motor-und-sport.