1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Хърбърт: Наказахме Маса, защото ударът можеше да бъде избегнат

Хърбърт: Наказахме Маса, защото ударът можеше да бъде избегнат

Бившият пилот от Формула 1 бе стюард в Гран при на Индияфе

Хърбърт: Наказахме Маса, защото ударът можеше да бъде избегнат

Бившият пилот от Формула 1 Джони Хърбърт бе стюард в Гран при на Индия и заедно с останалите си колеги взе решението Фелипе Маса да бъде наказан след удара между пилота на Ферари и Люис Хамилтън (Макларън). Днес той даде и обяснение на санкцията: основанието е, че катастрофата е можела да бъде избегната.

"Като един от комисарите в Индия участвах в прегледа на инцидента и дискусията за наказанието. Знам, че Маса не бе доволен от решението ни, но вярвам, че то бе правилно", пише той в колонката си за Нешънъл, цитиран от clubs1.bg.

След това Хърбърт подробно обяснява следваната в случая процедура. Той и колегите му са гледали повторения на удара, за да решат дали е необходимо налагане на санкция. Материалите са били от няколко различни камери и са доказателства заедно с други данни.

- Беше ясно, че Маса знаеше къде е Хамилтън преди да обърне към него. Вижда се как Маса поглежда в огледалото си, така че е наясно с местоположението вляво на съперника си при наближаването на завоя. В първия момент изглеждаше като че ли се е отказал да атакува, тъй като отвори широко кривата надясно, на практика отваряйки вратата на Хамилтън да влез от вътрешната страна вляво. След това прекоси пистата пред него и това доведе до контакта. Хамилтън не можеше да направи нищо, за да го предотврати - гласи разяснението на Джони.

Според бившия пилот Фелипе нямаше да има вина, ако не бе отворил толкова кривата - в случай на контакт тогава Хамилтън щеше да понесе отговорността.

- В конкретната ситуация обаче ударът можеше да бъде избегнат. Затова бе взето решение да го накажем с преминаване през питлейна. А и това не бе единственият инцидент за уикенда, бяхме доста заети. Хамилтън бе при нас в петък, след като игнорира двойни жълти знамена. Беше пределно честен и си призна, че е сбъркал. Такова обозначение маршалите показват, когато има опасност на пистата, а ние не открихме и следа от опит при него или при Серхио Перес да намалят. Сигурността е от огромно значение, затова сигналите трябва да бъдат уважавани - допълва Хърбърт.

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език

Васьор иска много точки за Ферари във Вегас

Шефът на Скудерията се цели в конструкторската титла

Никола Цолов стана член на академията на Ред Бул

Пилотът във Формула 3 е първият българин в програмата за развитие на млади таланти

Официално: Никола Цолов във Формула 3 и през новия сезон

17-годишният българин се завръща в отбора на Кампос Рейсинг