1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Бъдещият пилот на Ферари смята, че колите все още са твърде тежки

Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Люис Хамилтън приветства плановете на Формула 1 за по-леки и по-пъргави болиди, но смята, че шефовете на автомобилния спорт не са направили достатъчно за редуцирането на теглото им. Седемкратният шампион все пак е на мнение, че готвените промени от 2026 година са стъпка в правилната посока.

В навечерието на Гран При на Канада от Формула 1 показаха част от бъдещето си, като бе разкрита концепцията за нова машина. Новият по-малък автомобил включва опростен двигател с вътрешно горене, използващ напълно устойчиви горива и въвеждането на нов бутон за усилване при изпреварване. Болидът е предвиден да бъде с 30 килограма по-лек от настоящия дизайн, използван в този спорт. В бъдеще Международната автомобилна федерация (ФИА) обещава минимално тегло от 768 кг при почти 798 кг в момента, а от централата се надяват по трасетата да има “пъргав" автомобил, което е в основата на промените.Самият Хамилтън многократно е подчертавал, че сегашните болиди във Формула 1 са твърде тежки и тромави, докато Ландо Норис (пилот на отбора на Макларън) заяви в един момент през миналия сезон, че "колите трябва да бъдат конструирани по-леки и тогава ще се превърнат в доста по-живи на пистата".

"Става дума за болид, който е едва с 30 кг по-лек от настоящия. Да ви кажа, не е нещо кой знае какво като разлика. Стъпка в правилната посока е, но все още е тежък”, заяви на пресконференция Хамилтън, който от 2026 година преминава в отбора на Ферари. "Въпросната промяна няма да има кой знае какво въздействие. Видях само това, което всички видяха на представянето, но говорих с тестови пилоти, които са го карали на симулатор и те ми казаха, че болидът е доста бавен”, добави британецът.Пилотът на Мерцедес все пак похвали ФИА за предстоящото преминаване на спорта към устойчиви горива.

“Това е смела стъпка и със сигурност е в правилната посока”, заяви Хамилтън.Пакетът с новите технически правила трябва да бъде ратифициран от Световния съвет за моторни спортове на ФИА на 28 юни.

 

Ферари се цели в титлата при конструкторите

Титлата при конструкторите във Формула 1 е оптимистична цел за отбора на Ферари, заяви победителят от Гран при на САЩ Шарл Льоклер

Двойна победа за Ферари във Формула 1, Льоклер ликува в САЩ (ВИДЕО)

Норис изпревари Верстапен, но бе наказан

Джордж Ръсел стартира от питстопа в САЩ

Британският пилот на Мерцедес трябваше да тръгне от 6-а позиция

Норис е разследван след спринта в Тексас

Британецът може да бъде изваден от топ 3

Макс доволен след спринта в САЩ: Отново можем да сме в челото

Световният шампион спечели спринтотово състезание в Тексас

Макс Верстапен спечели спринта в Тексас и дръпна на Норис (ВИДЕО)

Нидерландецът нямаше проблеми да затвори най-бързо 19-те обиколки в Остин

Верстапен спечели квалификацията за спринтовото състезание в Тексас

Втори остана Джордж Ръсел

Пилотите на Ферари над всички в Гран при на САЩ (ВИДЕО)

Карлос Сайнс спечели първата свободна тренировка, следван от Льоклер

ОФИЦИАЛНО: ФИА нареди на Ред Бул да промени автомобила си

Световните шампиони са използвали нерегламентирано устройство за промяна на височината на болидите