1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Хамилтън и Мерцедес още не могат да се разберат за новия договор

Хамилтън и Мерцедес още не могат да се разберат за новия договор

Разминаванията между двете страни са сериозни

Хамилтън и Мерцедес още не могат да се разберат за новия договор

 Тежките преговори между световния шампион Люис Хамилтън и отбора на Мерцедес се задълбочават, след като стана ясно, че има по-сериозни разминавания от това, което твърди шефът на тима Тото Волф от месеци насам.

Дългоочакваният нов контракт на седемкратния световен шампион с германския тим така и не бе подписан до края на миналата година, както и двете страни бяха уверени, че ще стане.

Все повече детайли около желанията на голямата звезда на отбора и Формула 1 Хамилтън излизат наяве. Сега на яве излязоха пет от тях, които на този етап от Мерцедес не желаят да изпълнят и са причината британецът все още да отказва да сложи подписа си на новия договор.

Първото, което е поискал Хамилтън е повече от предложените му 40 милиона евро. Има информации, че е поискал 50 милиона евро. Британецът е поискал и 10% от спечелените пари от Мерцедес за шампионска титла при конструкторите. Тази година германците получиха 145 милиона евро от Формула 1 за спечелената титлата. Това означава, че Люис би трябвало да получи 14.5 милиона евро от тях като бонус.

Третото изискване на седемкратният световен шампион е продължителността на новия му догово. Той иска да подпише за четири години, докато от Мерцедес са готови на две години.Следващото условие е той да получи една от бъдещите лимитирани „AMG One“ хиперколи на Мерцедес на стойност 2.2 милиона евро, от които ще бъдат произведени само 275. Те ще използват двигатели и задвижваща хибридна система от болидите на отбора, модифицирани за пътя и развиващи комбинирана мощност от 1231 конски сили. Тук цената не е такъв проблем, колкото лимитираната серия, от която вече до голяма степен всички коли са предварително депозирани.

И пето, но на последно място - Хамилтън желае да получи роля в Мерцедес и извън пистата. Той иска да бъде част от кампанията и участието във Формула 1 при прехода към електрическо задвижване.

От трудните преговори може да се възползва Джордж Ръсел, който е пилот на Мерцедес и с тяхно финансиране от две години прави силно впечатление, състезавайки се за отбора на Уилямс. Младият британец се представи блестящо в Гран При на Сахир, когато се наложи да замени Люис Хамилтън. Тогава седемкратният световен шампион пропусна състезанието заради заболяването си от коронавирус, а Ръсел бе на крачка от победата, но поредица от елементарни грешки на отбора и спукана гума го лишиха от победа при първото му сядане в болида на Хамилтън.

Кадилак влиза във Формула 1?

Формула 1 ще има 11-и отбор от 2026-а година, след като организаторите на шампионата одобриха молбата на Кадилак

Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.