Според предварително заявените данни за теглото на болидите изглежда, че Хамилтън ще разчита на малко по-дълъг престой на пистата за разлика от немския талант. Световният шампион е с около 10 кг по-тежък от своя съперник, което означава 2 до 3 обиколки по-дълъг пробег преди първото влизане в бокса. Това и с допълнителната мощност от системата КЕРС прави Хамилтън абсолютен фаворит за победата в нощното състезание.
Кандидатът за световен шампион Дженсън Бътън ще прикове основна част от вниманието към себе си. Англичанинът не случи на настройки във втората квалификационна сесия, но подобно на предишното състезание в Браун отново ще заложат на едно спиране в бокса. Неговият съотборник Рубенс Барикело е значително по-лек и ще е интересно да се проследи как ще се развие състезанието за бразилеца.
Всички останали във водещата десетка са със сходно тегло и за тях определяща ще бъде пит-стоп стратегията, работата на екипите в бокса и представянето с различните гуми.
Ник Хандфелд стартира от бокса поради неточни данни за теглото на болида си. Проверка установи, че тимът на БМВ-Заубер не е приложил точно количество балансиращи тежести в автмобила и той е бил под минимално допустимата норма.