1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Гран при на Австралия oбещава да не разочарова и тази година

Гран при на Австралия oбещава да не разочарова и тази година

Градското трасе „Албърт Парк” през следващите три дни ще е дом на конвоя от 24 болида, които вече започнаха да „търкат” гуми по улиците на Мелбърн

Гран при на Австралия oбещава да не разочарова и тази година

Световният шампионат на Формула 1 се придвижва към втория си етап за сезона. Градското трасе „Албърт Парк” през следващите три дни ще е дом на конвоя от 24 болида, които вече започнаха да „търкат” гуми по улиците на Мелбърн.

 
Променливите характеристики на слабоизползваното през годината трасе заедно с динамичния характер на местния климат обещават да направят състезанието в Австралия повече от вълнуващо и хаотично. След днешните свободни тренировки квалификациите стартират в събота от 8:00 ч. българско време. Стартът на състезанието ще бъде даден в 9:00 ч. на следващия ден.
 
Състезанието
 
Дължина на обик.:
5.303 км
Направление:
По часовниковата стрелка
Завои:
16 завоя
Най-дълга права:
735 м
Състезателни обиколки:
58
Състезателна дистанция:
307.574 км
Максимална скорост:
305 км/ч
Средна скорост:
225 км/ч
Смяна на предавки:
60/обиколка
Износване на гуми:
Високо
Вид разполагаеми гуми:
Твърди/Меки
Износване на спирачна с-ма:
Високо
Ниво на притскателни сили:
Високо
Най-бърза обик.:
М. Шумахер - Ferrari - 1:24.125 (2004)
 
Водачите – Ред Бул, Ферари, Макларън и Мерцедес
 
През 2002 година Марк Уебър стана първият и единствен до този момент австралиец, който е печелил точки в родното си Гран при, когато се класира пети с Минарди. Сега Уебър пилотира един от най-бързите болиди на стартовата решетка и определено ще се стреми да стане първият в историята австралиец, печелил родното Гран при.
 
Неговият съотборник Себастиян Фетел ще използва същия двигател, с който се състезава в Бахрейн. В арабското емирство талантливият пилот сдаде първото място, след като бе предаден от дефектна свещ. Фетел и инженерите му са уверени, че са отстранили всички двигателни проблеми. Преди първото си излизане на пистата този уикенд пилотът заяви, че харесва трасето и е амбициран да повтори доброто си представяне от миналата година.
Въпреки че спечели първия старт в Бахрейн Фернандо Алонсо от Ферари побърза да омаловажи шансовете си в Мелбърн. „Има четири отбора и осем състезателя, които ще претендират за победата”, заяви Алонсо. Ферари имаше известни проблеми с прегряване и завишена консумация на гориво, но проблемите настрана от Скудерията са доволни с качествата на болида си. В момента тимът от Маранело е заобиколен от слухове за разработка на изцяло нов дифузьор, който ще бъде проектиран от дизайнера Джузепе Ацолини. Специалистът в по компютърна флуидна динамика доскоро бе работил с Тойота.
 
В тима на Макларън, който щурмува подиума в Бахрейн с Люис Хамилтън, очакват добро състезание. Тийм-шефът Мартин Уитмарш разкри, че в Мелбърн отборът от Уокинг пристига в Австралия с някои дребни подобрения по МР4-25. Настоящият шампион Дженсън Бътън заяви, че за разлика от Бахрейн „Албърт Парк” подхожда далеч повече на характеристиките на болида. „Контрастът е доста голям. Няма остри и бавни завои, а за сметка на това бързите виражи изобилстват. Тази конфигурация ни подхожда далеч повече”.
 
Михаел Шумахер е в Мелбърн от миналата седмица. Пилотът на Мерцедес прекара цялото време в подготовка и аклиматизция към времето в Австралия. Шуми, който е печелил състезанието четири пъти, сподели че Мелбърн винаги е бил един от най-важните моменти от сезона.
 
Нико Розберг, който финишира пред именития си съотборник в Бахрейн е сигурен, че ще успее да спечели точки и тук. Той вече има подиум в Австралия – трето място през 2008 г. и вече е привикнал към недозавиването на драстично по-тежките болиди в сравнение с миналите сезони.
 
 
 
Другите
 
Уилямс идва в Австралия с подобрена машина. Нико Хюлкенберг не е пилотирал в Мелбърн, но разполага с тренировъчно време в симулатора. Торо Росо докара и двата си болида до финала в Бахрейн. Себастиен Буеми и Хайме Алгершуари също тренираха в симулатор за да привикнат с особеностите на пистата.
 
Основната цел на Рено ще бъде да вкара Роберт Кубица и Виталий Петров в третата квалификационна сесия, а оттам и да увеличи шансовете им за класиране в зоната на точките.
 
БМВ – Заубер пристигна в Австралия като първият екип, който ще представи своята интерпретация на въздушната система, която Макларън използва за задвижване на задното си антикрило*. За тима състезанието до голяма степен ще е неизвестна, поради слабата запознатост на състезателите с иновативната аеродинамична система.
 
*Поради забраната за използване на електрически и хидравлични системи за промяна ъгъла на атака на предните и задни антикрила тимът на Макларън първи приложи простата, но същевременно иновативна, система за задвижване на задния си спойлер. Посредством въздухопровод, чиито вход е разположен в предната част на болида и използване на коляното или ръката си пилотът може да ограничава или засилва концентриран поток от въздух към задното антикрило. При засилване налягането на въпросната струя с притваряне на въдухопровода потокът се използва за задвижване на крилото.  
 
 
 
Новите
 
Върджин, Испания и Лотус изпитаха проблеми с хидравликата на трансмисиите си, която е разработка на XTrac. Върджин реши да конструира собствена скоростна кутия, но все още ще използват оригиналната такава. В предишния кръг Лотус се представи най-успешно от новобранците, след като до финала единствено успя да се добере Хейки Ковалайнен.
 
Четирите болида на Върджин и Испания успяха да навъртят общо 36 състезателни обиколки (общата състезателна дължина в Бахрейн бе 49 обиколки).
Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език

Васьор иска много точки за Ферари във Вегас

Шефът на Скудерията се цели в конструкторската титла