Себастиан Фетел пресече пръв финала на Гран при на Канада, но победата взе Люис Хамилтън. Причината бе наказание за пилота на Ферари заради опасно връщане на пистата при излитане по време на надпреварата. Санкцията бе добавяне на 5 секунди към времето му. Фетел опита в последните три обиколки да натрупа достатъчно преднина, като разликата до този момент между него и Хамилтън се движеше в рамките на секунда. Трети се класира Шарл Льоклер с второто Ферари.
На грида пилотите на Ферари, Мерцедес, Торо Росо и Уилямс, Ромен Грожан, Серхио Перес и Кими Райконен бяха с гуми медиум. Макс Верстапен, Ланс Строл, Антонио Джовинаци и потеглящият от питлейна Кевин Магнусен бяха с хард, останалите – със софт.
Люис Хамилтън се обади по радиото в загряващата обиколка, за да съобщи, че антиблокиращата система се е включила. Преди излизането му на грида тимът на Мерцедес откри хидравличен теч в колата. Механиците успяха да го поправят и пилотът излезе на стартовата решетка. От питуола казаха на англичанина, че не виждат проблем.
Хамилтън и Шарл Льоклер запазиха втора и трета позиция. Даниел Рикиардо, Пиер Гасли и Нико Хюлкенберг заемаха местата от четвърто до шесто, Валтери Ботас бе седми. Ландо Норис се защити от Макс Верстапен и бе осми. Данил Квят завършваше топ 10 в началните обиколки.
Алекс Албон направи спиране още във втория тур за смяна носа на неговото Торо Росо. Това се наложи заради удар между него, Перес и Джовинаци.
Карлос Сайнц бе в бокса в четвъртата обиколка и сложи хард. Казаха му, че е трябвало да почистят кутия за радиатор, но спирането бе използвано и за смяна на гумите.
В седмия тур Верстапен изпревари Норис за осмото място в подреждането. Фетел бе на 2,2 сек пред Хамилтън. Гасли пък сложи гуми хард в 8-ата обиколка. Същото стори и Рикиардо в следващия тур. Норис се удари, счупи задното окачване на Макларън-а и спирачките му се подпалиха. Той излезе от трасето и спря.
До 12-ия тур Верстапен вече бе шести и настигна Ботас
В челото Фетел бе на 2,4 сек пред Хамилтън. Льоклер продължаваше да е трети, а зад него вече бе Хюлкенберг. Четиримата, както и Ботас и Верстапен бяха без спирания в бокса. Пилотът на Рено направи бокс в 17-ия тур и също взе гуми хард. При връщането си на пистата Нико бе седми, зад съотборника си Рикиардо и бе прескочил Гасли.
От питуола на Ферари се обадиха на Фетел и Льоклер, за да им кажат, че преминават на „план B”.
Хюлкенберг каза по радиото, че се притеснява за скоростната си кутия. „Имам чувството, че ще гръмне”, каза той. В 26-ия тур Фетел пък получи инструкция да натиска и в 27-ия влезе в бокса. Германецът сложи най-твърдите гуми, предоставени от Пирели за уикенда в Канада. Той бе четвърти след връщането си на трасето. Хамилтън също смени гуми (в следващата обиколка), като и той сложи хард.
В 31-ата обиколка Джовинаци се завъртя, но не се удари и успя да продължи. Междувременно и Ботас спря в бокса за гуми хард, където имаше известно забавяне. Перес и Грожан пък се сбутаха при маневрата на мексиканския пилот за изпреварване.
Льоклер също направи спиране в бокса – в 34-ата обиколка. Излезе зад Верстапен, който заемаше трета позиция. Рикиардо се отбраняваше спрямо Ботас. Шарл бързо успя да задмине пилота на Ред Бул.
След питовете се възстанови редът от началото на надпреварата – Фетел пред Хамилтън и Льоклер. Ботас продължи да търси начин да изпревари Рикиардо. Австралиецът продължаваше да се защитава страхотно и удържаше Мерцедес-а зад себе си. Най-накрая Валтери успя да задмине Даниел и зае петото място.
Хамилтън се доближи на 0,785 сек до Фетел. Малка грешка на англичанина му коства около 0,6 сек и разликата се качи на 1,3. Веднага след това пилотът на Мерцедес пак започна да скъсява дистанцията.
Разликата между Фетел и Хамилтън се движеше в рамките на секунда. В 49-ия тур Фетел сбърка на трети-четвърти завой и пресече през тревата. Англичанинът едва не се удари в него, когато пилотът на Ферари се върна на трасето. Люис се оплака от това действие на съперника си. Стюардите съобщиха, че разследват ситуацията.
Верстапен направи спирането си в бокса в 49-ата обиколка. Сложи медиум и бързо се върна на пета позиция – на 14,5 сек зад Ботас.
Стюардите решиха Фетел да получи наказание – +5 секунди към времето на германеца. Себастиан не бе доволен от това и по радиото каза, че изобщо не е видял Хамилтън при поднасянето и излитането в тревата. „Нямаше къде да отида! Сериозно, нямаше къде. Не го видях.”
Междувременно Люис буквално извика: „Имаме ли още мощност? Защото има прекъсвания при висока скорост!”
Фетел продължи да протестира по радиото срещу наказанието си. От тима му се опитаха да го успокоят, на което той отговори с: „Те ни крадат състезанието!”
В последните обиколки Себастиан опита да натрупа по-голяма разлика, но не успя да се откъсне. Той пресече пръв финала, но победата бе за Хамилтън. Вбесеният Фетел слезе от колата и директно се прибра в падока, без изобщо да даде интервю след финала.