Световният шампионат на Формула 1 преполови календара си за 2010 г. Конвоят на болидите пристигна в Германия за 11-я етап и започна подготовка за Гран при надпреварата на Хокенхайм, която се завръща на линия след двугодишна пауза. Битката за титлите при пилотите и конструкторите едва ли може да се сдобие с по-напрегнат характер. Преди гонката в околностите на Хайделберг едва 24 точки делят четиримата водещи пилоти. При конструкторите Макларън води пред Ред Бул с 278 срещу 249 точки.
Пилотите
Отборът на Ред Бул се намира в най-добрата си форма от доста време насам. Напрежението между асовете на тима Марк Уебър и Себастиян Фетел постихна през последните дни и двамата ще направят всичко, за да се изкачат на най-горното стъпало на почетната стълба. И за двамата състезанието носи предимно емоционален заряд. Миналата година Марк Уебър постигна първия полпозишън в кариерата си и ден по-късно спечели първото си състезание във Формула 1 пред съотборника си Фетел. Тогава гонката се проведе на Нюрбургринг, като последният шампион на Хокенхайм е Люис Хамилтън (2008). Всички очи обаче ще са върху младока Фетел, който е натоварен с огромните очаквания да материализира таланта си и отличния болид, с който разполага, в победа пред родната си публика.
На другия полюс се намират водачите в класирането Люис Хамилтън и Дженсън Бътън. Пилотите на Макларън се скъсаха да се хвалят един друг и полагаха най-откровените си усилия да потушават всякакви предположения за разрив в отбора.
Фернандо Алонсо от Ферари напоследък има доста причини за недоволство. Испанецът се ядоса, след като наложеното на Люис Хамилтън наказание във Валенсия не коства никакви места на британеца в подредбата. На Силвърстоун картите се обърнаха и Алонсо бе санкционран с преминаване през бокса, което го прати в края на колоната. Пилотът също си навлече неприятности, след като във Великобритания удари съотборника си Маса и спука една от гумите му.
В резултат на всичките вътрешни търкания в Германия на главен фокус ще бъде поведението на пилотите преди състезанието, вместо уменията им зад волана. Със сигурност в Германия ще се разрази истинска буря, със или без дъжд. Състезанието също така обещава да бъде по-шумно от нормалното. Феновете обичат да надуват клаксони и свирки, но този път голяма част от тях ще бъдат въоръжени и с вувузелите си от ЮАР 2010.
Състезанието
Хокенхайм ще бъде домакин на Гран при от Формула 1 за 57-и път в историята си.
Hockenheimring (1970);
Обиколка: 4.574 км (2.842 мили), 17 завоя;
Обиколки: 67 на брой
Състезателна дължина: 306.42 км (190.4 мили);
Зрителски капацитет: 75 000 души;
Състезателен рекорд: Ралф Шумахер, 2001 (1:18 min:17.873 часа);
Квалификационен рекорд: Михаел Шумахер, 2004 (1:13.306 минути);
Доставчикът на гуми Бриджстоун за пореден път ще направи всичко, за да разнообрази състезанието. Японците докараха най-меките и най-твърдите си гуми на Хокенхайм, което ще направи ролята на стратегиите за спиране в бокса повече от решаващи. Домакините очакват и проливни валежи тази неделя, но за момента трасето остава сухо, а небето относително ясно.
Програма за състезателния уикенд в Германия
Петък 23 юли 2010
Тренировка 1 11:00 - 12:30
Тренировка 2 15:00 - 16:30
Събота 24 юли 2010
Тренировка 3 12:00 - 13:00
Квалификация 15:00
Неделя 25 юли 2010
Състезание 15:00
Временно класиране Топ10
Поз
|
Пилот
|
Отбор
|
Точки
|
1
|
Люис Хамилтън
|
McLaren-Mercedes
|
145
|
2
|
Дженсън Бътън
|
McLaren-Mercedes
|
133
|
3
|
Марк Уебър
|
RBR-Renault
|
128
|
4
|
Себастиан Фетел
|
RBR-Renault
|
121
|
5
|
Фернандо Алонсо
|
Ferrari
|
98
|
6
|
Нико Розберг
|
Mercedes GP
|
90
|
7
|
Роберт Кубица
|
Renault
|
83
|
8
|
Фелипе Маса
|
Ferrari
|
67
|
9
|
Михаел Шумахер
|
Mercedes GP
|
36
|
10
|
Адриан Сутил
|
Force India-Mercedes
|
35
|