Отборите от Формула 1 са близо до споразумение, което ще наложи нов шестгодишен технологичен режим след 2013 г. В най-бързия автомобилен шампионат предстои цялостна ревизия на задвижващите агрегати.
Засега 2,4-литровите V-образни двигатели остават „замразени” и ще се използват в предстоящите сезони. След това обаче те ще бъдат заменени от по-икономични и екологичночисти четирицилиндрови агрегати с турбокомпресори, които ще предлагат същата мощност, но с далеч по-ниска и приемлива цена за всички участници в шампионата.
Испанското спортно издание „Ел Мундо Депортиво” съобщава, че отборите да достигнали принципно разбирателство за общ двигател с 1,5 литра с директно впръскване на горивото и турбокомпресори, в реверанс към „турбо-ерата” от средата и края на 80-те години на миналия век.
На този етап се предполага, че допълнителна мощ ще бъде извличана и посредством системата за кинетична енергия КЕРС, която бе отлъчена за този сезон след джентълменско споразумение между участниците на стартовата решетка.