Формула 1 отбелязва растеж в гледаемостта в глобален план за изминалия сезон през 2017 г. спрямо 2016 г., показва статистиката.
Общата аудитория, наблюдавала състезанията по всички канали за миналия сезон в 20-те водещи страни на пазара – Австралия, Австрия, Белгия, Бразилия, Канада, Китай, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Италия, Полша, Румъния, Русия, Испания, Швейцария, Великобритания и САЩ, е била 1.4 милиарда зрители.
Това е с 6.2% повече спрямо 2016 г. като цяло, като водещите 4 страни – Германия, Бразилия, Италия и Великобритания отбелязват растеж.
Най-голямо е повишението на Апенините – 19.1%, което се обяснява със значително подобрената форма на Ферари и битката за титлата с Мерцедес. Следва Бразилия с 13.4%, а в Англия и Германия има увеличаване със съответно 3.9% и 0.9%.
Най-голямо като процент е увеличението в Китай – цели 42.2%, а сериозен прираст има в Швейцария (14.3%) и Дания (14.1%).
При новото ръководство от Liberty Media, F1 използва променена стратегия по отношение на социалните медии спрямо предишното управление на Бърни Екълстоун. И спортът вече има 11,9 милиона последователи във Facebook, Twitter, Instagram и YouTube, което е повишение с 54.9% спрямо 2016 г.
Минутите на споделено видео във Facebook бе увеличено с 1600% спрямо 2016 г. и то е достигнало до 390 милиона потребители, важна роля за което има и публикуването на най-интересните моменти от квалификациите и състезанията.