1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Формула 1 атакува „Сепанг” навръх Великден

Формула 1 атакува „Сепанг” навръх Великден

Ферари и Макларън си размениха по една победа, ще успее ли Ред Бул да вземе своето в Малайзия

Формула 1 атакува „Сепанг” навръх Великден

Сезонът във Формула 1 започва да набира скорост и неусетно достигна до третия етап от календара си за 2010 г. Малайзия приема високоскоростния пътуващ цирк, а 24-ата пилоти ще се борят за своето на трасето „Сепанг” навръх Великден.

 
На този етап сезонът се оформя като битка между Ферари и Макларън. Скудерията измъкна щастлива победа насред скуката в Бахрейн, докато Дженсън Бътън надхитри съперниците си в бясната гонка по улиците на Мелбърн преди седмица.
 
Претендентите
 
Себастиян Фетел не успя да се възползва от първото си място на стартовите решетки в първите две гонки и за разлика от Бахрейн, където взе 12 точки за шампионата, втори технически проблем лиши немеца от почти сигурна победа на „Албърт Парк”.
Дженсън Бътън се поздрави с втора поредна победа в Австралия главно благодарение на рискованата стратегия с използване на „сухите” гуми. Рискът обаче се отплати повече от щедро, а след състезанието световният шампион дори призна, че сам поискал гумите за сух асфалт. Люис Хамилтън реши да последва примера на съотборника си и също взе нещата в свои ръце. Британецът обаче взе неправилното решение да поиска допълнително спиране в бокса. Това му коства места в подреждането, които той не успя да навакса.
 
Ферари нареди Фелипе Маса на подиума (3-о място) и Фернандо Алонсо на четвъртата позиция, с което тимът от Маранело взе ранна преднина в битката за световната титла и конструкторския шампионат.
 
 
Състезанието
 
Подобно на Мелбърн и „Сепанг” е трасе с високи изисквания към качествата на гумите и степента им на износване, главно благодарение на високите температури и високоскоростните завои. На две от правите състезателите с лекота надвишават скорости от 300 км/ч, в два от завоите обаче скоростта пада до приблизително 60 км/ч, което предполага силно износване на спирачките.
 
 
Дължина: 5.543 км
 
Състезателна дължина: 56 обик. / 310.408 км
 
На пълна газ: 65% от трасето
 
Най-дълга отсечка: 12 сек. / 830 м.
Завои Десни/Леви: 10/5
 
Износване на гумите: Срено/високо
 
Износване на спирачки: Средно
Притискателни сили: Високи
Смяна на предавки на обиколка: 60
 
Потребление на гориво: 2.64 кг на обиколка (данни BMW  2009 г.)
Гуми за 2010 г.: твърди, меки
 
 
Условията на трасето ще са тежки, а хаотичният характер на времето над Малайзия за пореден път ще държи състезателите и тимовете нащрек. Миналата година състезанието бе прекратено във втората третина поради проливен дъжд, който превърна пистата в същинска река. След около един час отлагане състезанието бе отменено, а Дженсън Бътън спечели гонката и половината от точковия актив за победителя. Въпреки грандиозните инвестиции, които местното правителство и частни инвеститори реализират в сферата на автомобилния спорт интересът към състезанието все още е относително малък.
 
Възроденият Лотус
 
Отборът на Лотус обаче ще бъде наблюдаван под лупа. Финансираният от правителството отбор се представя най-успешно от новаците в шампионата. Хейки Ковалайнен единствено от пилотите на новите участници успя да финишира в първите две състезания. Ръководителят на тима Тони Фернандес оповести намеренията си, според които тимът му ще влезе в Топ 5 на шампионата в рамките на сезон 2013.
 
Първата тренировка в Малайзия е на 2 април от 05:00 ч. българско време. Квалификацията ще се проведе на следващия ден от 11:00 ч. Също от толкова, но в неделя ще бъде даден старт на състезанието.
Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език

Васьор иска много точки за Ферари във Вегас

Шефът на Скудерията се цели в конструкторската титла