Сезонът във Формула 1 започва да набира скорост и неусетно достигна до третия етап от календара си за 2010 г. Малайзия приема високоскоростния пътуващ цирк, а 24-ата пилоти ще се борят за своето на трасето „Сепанг” навръх Великден.
На този етап сезонът се оформя като битка между Ферари и Макларън. Скудерията измъкна щастлива победа насред скуката в Бахрейн, докато Дженсън Бътън надхитри съперниците си в бясната гонка по улиците на Мелбърн преди седмица.
Претендентите
Себастиян Фетел не успя да се възползва от първото си място на стартовите решетки в първите две гонки и за разлика от Бахрейн, където взе 12 точки за шампионата, втори технически проблем лиши немеца от почти сигурна победа на „Албърт Парк”.
Дженсън Бътън се поздрави с втора поредна победа в Австралия главно благодарение на рискованата стратегия с използване на „сухите” гуми. Рискът обаче се отплати повече от щедро, а след състезанието световният шампион дори призна, че сам поискал гумите за сух асфалт. Люис Хамилтън реши да последва примера на съотборника си и също взе нещата в свои ръце. Британецът обаче взе неправилното решение да поиска допълнително спиране в бокса. Това му коства места в подреждането, които той не успя да навакса.
Ферари нареди Фелипе Маса на подиума (3-о място) и Фернандо Алонсо на четвъртата позиция, с което тимът от Маранело взе ранна преднина в битката за световната титла и конструкторския шампионат.
Състезанието
Подобно на Мелбърн и „Сепанг” е трасе с високи изисквания към качествата на гумите и степента им на износване, главно благодарение на високите температури и високоскоростните завои. На две от правите състезателите с лекота надвишават скорости от 300 км/ч, в два от завоите обаче скоростта пада до приблизително 60 км/ч, което предполага силно износване на спирачките.
Дължина: 5.543 км
Състезателна дължина: 56 обик. / 310.408 км
На пълна газ: 65% от трасето
Най-дълга отсечка: 12 сек. / 830 м.
Завои Десни/Леви: 10/5
Износване на гумите: Срено/високо
Износване на спирачки: Средно
Притискателни сили: Високи
Смяна на предавки на обиколка: 60
Потребление на гориво: 2.64 кг на обиколка (данни BMW 2009 г.)
Гуми за 2010 г.: твърди, меки
Условията на трасето ще са тежки, а хаотичният характер на времето над Малайзия за пореден път ще държи състезателите и тимовете нащрек. Миналата година състезанието бе прекратено във втората третина поради проливен дъжд, който превърна пистата в същинска река. След около един час отлагане състезанието бе отменено, а Дженсън Бътън спечели гонката и половината от точковия актив за победителя. Въпреки грандиозните инвестиции, които местното правителство и частни инвеститори реализират в сферата на автомобилния спорт интересът към състезанието все още е относително малък.
Възроденият Лотус
Отборът на Лотус обаче ще бъде наблюдаван под лупа. Финансираният от правителството отбор се представя най-успешно от новаците в шампионата. Хейки Ковалайнен единствено от пилотите на новите участници успя да финишира в първите две състезания. Ръководителят на тима Тони Фернандес оповести намеренията си, според които тимът му ще влезе в Топ 5 на шампионата в рамките на сезон 2013.
Първата тренировка в Малайзия е на 2 април от 05:00 ч. българско време. Квалификацията ще се проведе на следващия ден от 11:00 ч. Също от толкова, но в неделя ще бъде даден старт на състезанието.