Fiat S.p.A. може да продаде дивизията си за резервни части Magneti Marelli S.p.A., както и дялът си във Ferrari S.p.A. преди консолидацията с Chrysler - сподели Серджо Маркионе, босът на италианската индустриална групировка. Това е необходимо, заради нуждата от налични кешови средства, но от топ-мениджмънта отказват да дадат някакви срокове за евентуалната финансова операция.
Fiat може би ще оцени дялът си във Ferrari на 2.4 милиарда евро, докато за Magneti Marelli оценката е доста по-трудна, защото 50% от продажбите му се поемат от групировката. Средствата всъщност са необходими за да се поеме контролният пакет акции на Chrysler в периода 2013-а - 2016-а година. Fiat вече има 20% от Chrysler, но ще вдига дялът си на 25% през първото тримесечие на следващата година и на 35% до края на 2011-а. В същото време Маркионе планира пускането на акции на Chrysler на борсата през втората половина на следващата година.
Маркионе обясни необходимостта и плюсовете от отделянето на индустриалния бизнес, включващ Iveco S.p.A. и CNH Global NV, чрез пускането на акциите им на борсата в Милано на 3-и януари следващата година.
Сред плановете на италианските босове не фигурира по принцип продажбата на Alfa Romeo, защото играе ключова роля в петгодишния план на Маркионе за развитието на Fiat Group. От Morgan Stanley твърдят, че Маркионе е потвърдил интереса на VW към закупуване на Alfa Romeo, но е добавил, че това може да стане само при офериране на много висока цена.
Според Маркионе лансирането на Alfa 159 е било грешка, но в същото време твърди, че "американската" Giulia ще бъде истинска Alfa. Официално още не е взето решение къде точно ще се прави колата - в Италия или в Щатите. Според стратегическият план на Fiat, обнародван през април, Giulia трябва да замести модела 159 във вaриaнти седан и комби в края на 2012-а година.