Предложението за въвеждане на допълнителния предпазен елемент "ореол" (б.пр.- halo) ще бъде ратифицирано преди началото на сезон 2017 във Формула 1, категоричен е рейс-директорът Чарли Уитинг. Новият елемент, който беше изпробван от Фернандо Алонсо и в момента преминава проверка за безопасност, ще бъде част от дизайна на автомобилите и неговата цел е да предпазва главите на пилотите от хвърчащи части.
"Проектът се движи перфектно. Направихме доста тестове и мисля, че той може да предложи адекватна защита за пилотите срещу летяща гума, примерно. Това е основната непредвидена ситуация, която сме тествали до този момент, така че ще ни трябва време и за други инциденти. Предстоят ни разговори с медицинските лица за влиянието на елемента върху измъкването на пилотите от кокпита", каза Уитинг.
Подобряването на защитата на пилотите стана приоритет за Международната автомобилна федерация (ФИА), след като моторните спортове загубиха французина Жул Бианки от Формула 1 и британеца Джъстин Уилсън от Индикар. Работна група, съставена от представители на Мерцедес и Ферари, вече пожела елементът да бъде ратифициран от ФИА до края на месец май, което ще даде допълнително време на отборите да изградят новия дизайн, включващ предпазния елемент. И докато някои пилоти приветстват въвеждането на "ореола" в състезанията, то други са притеснени именно от ограниченията за излизане от кокпита, които той евентуално ще носи със себе си. Уитинг обаче не е притеснен и дори посочи перфектните тестове на Алонсо в Каталуня.
"Ферари постави елемента на болида, а пилотът излезе не само без проблеми, а всъщност и по-лесно, защото има възможност да се хване за допълнителната част и да се повдигне. Трябва да кажа, че изглеждаше дори елементарно", добави той.