Техническият консултант на FIA – Международната автомобилна федерация Тони Парнел, бивш член на тима на Ягуар (преименуван след закупуването от концерна Red Bull), заяви че ако новият технически регламент не окаже влияние върху интереса към надпреварата, то федерацията е готова да внесе още по-радикални изменения в правилника.
„В момента все още нищо не е утвърдено. Предположенията ни гласяха, че поради новите изисквания за аеродинамика автомобилите ще загубят повече от 50 процента от силите на притискане. Последните изследвания показват, че тези стойности се колебаят в границите на 20-30 процента. Намаляването цялостната площ на задното антикрило, заедно с увеличението ширината на предното ще предостави по-добри възможности за изпреварване, тъй като въздушният поток генериран от водещата машина няма да оказва съществено влияние върху маневрите на изпреварващия. Въпреки резултатите от последните проучвания все още не сме в състояние да предвидим поведението, което ще демонстрират болидите на трасето”, съобщава Парнел.
„Системата за регенериране на кинетична енергия „KERS” е свежа глътка въздух за инженерите. Малките отбори ще бъдат способни, благодарение съвместните усилия на група специалисти, да разработят уникални системи за малко количество пари. Докато големите тимове, владеещи транснационални корпорации и разполагащи с милиони долари ще изразходват неимоверни усилия и средства в изучаване, разработване и усъвършенстването на задвижващите си системи. Така KERS ще даде шанс на талантливите, но не разполагащи с баснословни суми инженери. Все още не е ясно какви ще са реакциите спрямо практическото приложение на системата. Не е изключена ситуация, при която времената в обиколките ще намаляват с увеличаване тежестта в задната част на болида в определени сектори от трасето, което ще доведе до нарушаване на нормалния баланс. Затова KERS ще представлява предимство, предоставяйки възможността на пилотите да увеличават мощността на болидите си в нужните моменти”, така Парнел отвърна на президента на Ферари Лука ди Монтедземоло, който публично изрази недоволството си от предвидените нововъведения.
„Сезон 2009 ще стане по своему тестови – ще направим заключенията си относно това как обновените правила ще повлияят на състезанията. Ще нарасне ли броят на изпреварванията, ще се засили ли борбата и ще успеят ли малките отбори да реализират оригинални решения, както е било във Формула 1 преди 30 години. В случай, че промените не се реализират в полза на спорта, то FIA е готова на още по-радикални промени в техническия регламент”.
Напомняме, че с началото на сезон 2009 във Формула 1 ще влязат в сила нови изисквания и регулации, част от които ще забранят използването на многото спомагателни аеродинамични елементи, ще бъдат въведени „гладките” гуми (слик), също така ще бъде позволено използването на системата KERS, която тимовете ще прилагат по свое усмотрение.