Международната автомобилна федерация публикува обосновка на решението си да анулира дисквалификацията на състезателния тим на Рено за едно състезание след инцидента с болида на Фернандо Алонсо по време на състезанието за Голямата награда на Унгария. Докладът на ФИА се състои от 11 страници с подробно описание и процедурите, аргументите на обжалващата страна и окончателното решение на апелативния съд.
Според документа, публикуван на официалната страница на ФИА, действията на двамата механици, обслужващи дясното колело по време на питстоп не са били преднамерени. Двама са механиците, който са ангажирани с подмяната на дадена гума. Според съда въпросните членове на тима са били наясно, че е възникнал проблем със закрепването и фиксирането на предната дясна гума, но въпреки това подали сигнал на главния механик Гевин Хъдсън, че са готови със смяната. Кратко след това целият тим и дори Фернандо Алонсо разбира, че колелото му не е било фиксирано правилно. При повторното разглеждане на случая съдът заключава, че правонарушението, допуснато от тима на Рено, не е било преднамерено.
В общи линии фокусна точка на рапорта бе, че решенията на стюардите са били непропорционални на нарушенията в бокса. Във връзка с това от Рено са представили аналогични случаи на неспазване на точки от регламента за влизане в бокса, включително примери с тимовете на Ред Бул, Макларън, Ферари и Тойота, които не са водели до такива тежки санкции.
На основание на представените аргументи Международният апелативен съд към ФИА взе решение да замени дисквалификацията на тима с парична глоба в размер не 50 хиляди долара. Отборът също така бе задължен да заплати разноските по делото.