Международната автомобилна федерация FIA ще засили изискванията към конструкцията на дъното и предното антикрило на болидите от Формула 1, и по време на тeхническите прегледи натоварванията на тези възли ще бъдат увеличени, за да се контролира дали са достатъчно твърди.
Повод за преразглеждане на нормативите по отношение на тези възли са забележките на редица от отборите, които се смущават от прекалената гъвкавост на предните антикрила на колите Red Bull RB6 и Ferrari F10. При висока скорост те забележимо просядат, почти закачайки с краищата си асфалта, което повишава ефективността на тяхното действие.
По време на белгийския кръг, при проверка на предните спойлери, натоварването ще бъде удвоено до 1000 N, но няма да е само това - техническите комисари имат намерение да проверяват и дъната на колите.
По време на лятната отпуска беше изпратено предупреждение до всички отбори за новото в инспекциите, които ще бъдат приложени в Гран При на Италия, но отборите просто нямаха възможност да внесат промени в конструкцията на машините си за кръга в неделя. Точно описание на процедурата още не е получена от отборите, а само някои подробности около нея. Ще се проверяват възлите разположени на разстояние 380 мм от оста на предните колела и на 100 мм от централната ос на машината. По всяка вероятност става дума за предния край на дървената планка, разположена под дъното на болида, която позволява донякъде да се контролира отстоянието до асфалта.
Огъването на тази част от планката при движение би помогнало на колата да увеличава натиска върху предните колела, като просветът все пак ще остава в норматива, а планката не би била ударена или износена повече от нормалното, нещо, което по принцип се наказва от комисарите.
Със засилване изискванията на регламента едва ли секретът на гъвкавите спойлери ще бъде разкрит, пък и "гъвкавото" дъно има само спомагателна роля в аеродинамичния процес около болида. Навярно причината за "приклякването" е скрита и в системата на предното окачване на болидите под подозрение.