Сегашните мотори – 2,4 л, V8 с обороти над 18 000 ще изчезнат от формулите, заместени от 1,6-литрови, турбо с максимални обороти 12 000/мин. Целта е шампионатът да „позеленее“, като се намали разхода на гориво с 35%.
Двигателите ще имат ограничители на 12 000 оборота, директно впръскване на горивото под налагяне до 500 бара, горивото ще си остане бензин. В колите съществена роля ще играят системите за съхраняване на енергията от типа KERS.
Ако някой се притеснява, че това ще спъне инженерите в гонитбата на повече кончета под капаците, трябва просто да се върне към 80-е години на миналия век, когато производители като Renault и BMW разполагаха с 900+ „коня“ от 1.5-литровите тогава турбомотори, а се говори че за тренировките е имало и варианти с по 1300 к.с., развиващи смешните днес към 11 500 оборота.