Шарл Леклер беше санкциониран за две нарушения по време на Гран при на Япония: 5 секунди за удар с Макс Верстапен и 10 секунди за това, че е продължил да кара повредена кола няколко обиколки. Сайтът GPblog отбелязва, че пилотът на Ферари би трябвало да получи 30 секунди за второто нарушение, което би го смъкнало до 12-та позиция.
В изявлението на ФИА се посочва, че Леклер е нарушил член 22.11 от правилника, който гласи, че пилот, който управлява повредена кола, трябва да напусне пистата възможно най-бързо по безопасен начин. Монегаскът, обаче, остана на трасето няколко обиколки, преди да се прибере в бокса за смяна на счупеното предно крило. При това положение се прилага наказание спрямо член 38.3 d.
38.3 d определя 10 секундно наказание, в случай, че то се приложи по време на състезанието. Ако санкцията се прилага след края на надпреварата (какъвто е конкретният случай), то наказателното време трябва да бъде 30 секунди.
Сега остава въпросът дали ФИА е допуснала грешка или съзнателно е дадена по-малката санкция?