Себастиан Фетел спечели Гран при на Великобритания в оспорвана битка със съперниците от Мерцедес.
Люис Хамилтън се класира втори, след като направи лош старт, бе ударен от Кими Райконен, завъртя се и трябваше да наваксва сериозно изоставане. Кими остана трети след наказание от 10 секунди за инцидента с Хамилтън.
Гран при на Великобритания бе десети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2018 г. Хамилтън бе на полпозишън за домашната си надпревара, следван на грида от Фетел и Райконен.
Брендън Хартли стартира от питлейна, след като катастрофира тежко в съботната свободна тренировка. Пилотът на Торо Росо не участва в квалификацията, тъй като тимът не успя да поправи колата му. От Хонда съобщиха, че новозеландецът е с нов двигател с вътрешно горене (шести за сезона) и пето MGU-K.
Също от бокса тръгват и състезателите на Уилямс Ланс Строл и Сергей Сироткин.
Десетина минути преди началото на надпреварата температурата на въздуха бе 26 градуса, тази на пистата – 52. В бокса на Торо Росо все още работеха по колата на Хартли, което породи съмнения дали новозеландецът изобщо ще потегли.
На старта Люис Хамилтън се забави и бе изпреварен както от Себастиан Фетел, така и от Ботас. Кими Райконен също се изравни с англичанина, двата се удариха и пилотът на Мерцедес се завъртя. Финландецът успя да продължи, дори бързо си върна една позиция и се установи четвърти.
„Мисля, че колата ми е счупена”, обади се Хамилтън по радиото. От питуола му казаха, че наляганията в гумите му изглеждат наред, но продължават да проверяват данните.
От Ферари казаха на Райконен, че всичко по автомобила му е наред. Междувременно Хартли бе върнат от механиците си в бокса. Хамилтън пък пак се обади по радиото, убеден, че е загубил поне половината си под.
В шестата от общо 52 обиколки Фетел вече имаше над 5 секунди аванс пред Ботас. Верстапен бе на 9, а Хамилтън се върна до десетото място. Райконен получи от стюардите 10 секунди наказание за удара с Хамилтън.
В 10-ия тур Фетел бе на 5,6 сек пред Ботас, докато Хамилтън вече бе седми. Райконен попита по радиото какво е поведението на предното му крило, а рейс контролът разследваше пилотите на Хаас за катастрофа помежду им в трети завой след старта.
Стюардите решиха да не предприемат по-нататъшни действия спрямо Магнусен и Грожан. Райконен обаче се ядоса, след като поиска да е агресивен в борбата си с Ред Бул, а от Ферари му напомниха, че трябва да мисли за наказанието си. „Вече не ми е позволено да мисля”, сопна се финландецът, който направи спиране в бокса в 14-ата обиколка, изтърпя санкцията си и сложи гуми медиум. Кими излезе 11-и, но веднага задмина Магнусен за 10-о място.
В 31-ата обиколка Рикиардо направи още един питстоп и взе гуми софт. В следващия Маркус Ериксон катастрофира, излитайки след старт-финалната права. Излезе кола за сигурност. Фетел използва момента да смени гуми – сложи софт. Същото сториха Верстапен и Райконен, а Ботас и Хамилтън не влязоха в пита.
Надпреварата бе рестартирана в 38-ата обиколка. Райконен и Верстапен водеха ожесточен двубой – първо Кими изпревари съперника си от Ред Бул, но Макс си върна позицията. Точно тогава стана още един инцидент – между Ромен Грожан и Карлос Сайнц, който върна сейфти кара на трасето.
Рейс контролът съобщи, че ще разследва случилото се между Грожан и Сайнц след надпреварата. Колата за сигурност се прибра в края на 41-ия тур.
Фетел не губи време и атакува Ботас, който обаче се защити. След това финландецът успя да дръпне малко напред. Малко по-назад Райконен успя да изпревари Верстапен.
Кими се залепи за Хамилтън, а Фетел продължи с атаките си срещу Ботас.
Верстапен се завъртя пет тура преди края и в крайна сметка отпадна от надпреварата. Фетел най-после задмина Ботас, който скоро след това отстъпи и пред съотборника си.
Райконен също изпревари Валтери, след което и Рикиардо настигна пилота на Мерцедес. Ботас опази четвъртата позиция до финала, Даниел го пресече пети. Хюлкенберг взе шестото място, следван от Окон, Алонсо, Магнусен и Гасли.
В крайна сметка Фетел стигна до първото място в надпреварата.
ТОП 10 ПРИ ПИЛОТИТЕ:
КЛАСИРАНЕ ПРИ ОТБОРИТЕ