Себастиян Фетел разнищи конкуренцията си в състезанието за Голямата награда на Япония. Младият немец постигна трета етапна победа от началото на сезона и се доближи на 16 точки от временния лидер в световния шампионат на Формула 1 – Дженсън Бътън. С 10-те спечелени точки Фетел запази шансовете си живи в следващите две последни състезания в Бразилия и Абу Даби.
Шест обиколки преди края високоскоростна катастрофа на Хайм Алгершуари скупчи всички състезатели зад колата за сигурност и нажежи обстановката в последните метри на гонката.
Пилотът на Ред Бул направи отличен старт на състезанието, откъсвайки се от преследвачите си Ярно Трули и Люис Хамилтън. Фетел водеше през цялата дистанция на гонката и дори когато не му бе нужно на няколко пъти той подобряваше най-бързото време.
Люис Хамилтън, който стартира от трето място успя да изпревари Трули още преди първия завой на старта на състезанието. Двамата водиха дълга и равностойна битка, която по всяка вероятност щеше да бъде решена в сервизната зона. Така се и случи. При първото си спиране пилотът на Тойота бе близо до изпреварването, но стотни не му достигнаха да излезе от пита пред Хамилтън. Екипът на японския конструктор обаче се справи със задачата си при второто спиране и успя да излезе на втора позиция.
Шест обиколки преди края Хайме Алгершуари катастрофира с висока скорост на излизане от завой номер 15, осколките от болида му засипаха тесния участък от трасето и това предизвика влизането на колата за сигурност. 19-годишният дебютант се измъкна без наранявания, но инцидентът сгъсти иначе разширилата се колона зад него. Фетел не бе поставен под угорза, защото бе „застрахован” от Ромен Грожан, който се бе вмъкнал между него и Ярно Трули. Италианецът също бе споходен от голяма доза късмет. Освен че успя да изпревари Хамилтън при второто си влизане в бокса Трули с лекота можеше да запази второто си място, след като най-големия коз на британеца – системата КЕРС – за втори пореден път спря да функционира. От бокса обещаха да направят всичко възможно и да върнат тези 12 процента „бонус” към мощността на макларън-а на Люис, но до края на гонката това не се случи.
Кандидатът за световен шампион Дженсън Бътън направи отлично състезание. Без да допуска грешки, разчитайки на концентрацията си и добри настройки англичанинът успя да достигне осмата позиция и да прибави една точка към актива си в подреждането. Една от най-интересните битки на „Сузука” бе водена именно от Бътън и неуморимият Роберт Кубица. По-тежкият поляк обаче не успя да задмине съперника си.
Фернандо Алонсо също направи голям прогрес от дъното на таблицата, напредвайки от 10-о място. Въпреки това бъдещият състезател за пореден път не успя да се намести в зоната на точките. Кими Райконен зае четвърто място, като след себе си остави Нико Розберг, Ник Хайдфелд и Рубенс Барикело.
В крайна сметка разликата между Бътън и Фетел се стопи до 16 точки. Пилотът на Браун ще трябва да защитава забележителните си постижения от сезона в последните две състезание – едно от които е непознатото за голяма част от пилотите трасе в Абу Даби.
Поз.
|
Пилот
|
Отбор
|
Време
|
1
|
Sebastian Vettel
|
RBR-Renault
|
0.0
|
2
|
Jarno Trulli
|
Toyota
|
+4.8 secs
|
3
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
+6.4 secs
|
4
|
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+7.9 secs
|
5
|
Nico Rosberg
|
Williams-Toyota
|
+8.7 secs
|
6
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+9.5 secs
|
7
|
Rubens Barrichello
|
Brawn-Mercedes
|
+10.6 secs
|
8
|
Jenson Button
|
Brawn-Mercedes
|
+11.4 secs
|
9
|
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
+11.7 secs
|
10
|
Fernando Alonso
|
Renault
|
+13.0 secs
|
11
|
Heikki Kovalainen
|
McLaren-Mercedes
|
+13.7 secs
|
12
|
Giancarlo Fisichella
|
Ferrari
|
+14.5 secs
|
13
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
+14.9 secs
|
14
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
+15.7 secs
|
15
|
Kazuki Nakajima
|
Williams-Toyota
|
+17.9 secs
|
16
|
Romain Grosjean
|
Renault
|
+1 Lap
|
17
|
Mark Webber
|
RBR-Renault
|
+2 Laps
|
Ret
|
Jaime Alguersuari
|
STR-Ferrari
|
Accident
|
Ret
|
Sebastien Buemi
|
STR-Ferrari
|
+42 Laps
|