1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Фетел: Предстои ни сериозна работа

Фетел: Предстои ни сериозна работа

"Отпочинал съм и нямам търпение пак да се състезавам", казва Себ

Фетел: Предстои ни сериозна работа

Себастиан Фетел започва изпитанията във Формула 1 за 2011 г. като най-младия световен шампион в историята на спорта, след като миналия сезон се пребори за титлата в последния старт в Абу Даби. Германецът израсна с Ред Бул и стигна върха в Гран при, като сега ще се бори да защити короната си.

"В края на миналата година се чувствах изморен, имах нужда от почивка. Сега обаче съм отпочинал и нямам търпение пак да се състезавам. 2010 г. е зад гърба ни. Тя е спомен, с който много се гордеем, но сега вече е 2011-а и ни предстои сериозна работа. Така че отиваме към следващото предизвикателство, а то е да се опитаме да постигнем същите успехи като миналата година", сподели Фетел на пистата Рикардо Тормо, където новият Ред Бул RB7 бе представен в питлейна преди началото на пробите, цитиран от F1club.bg.

Автомобилът е значително по-различен от предшественика си RB6 заради промените в правилата, а се въвеждат и някои нови системи. Немският пилот не прави прогнози как ще де отразят те на поведението на колата:

- Вече познаваме KERS-а - видяхме ефекта му на писта през 2009 г., но действието на подвижното задно крило е неизвестно. Никой не е карал болид с подобна система до момента и е трудно да се предскаже как ще работи: дали изпреварванията ще са възможни с известно усилие (което, мисля, е идеята) или задминаванията ще станат прекалено лесни и заради това изкуствени, а точно това никой не иска да се случва. При KERS-а въпросът е колко ефективна е системата. Не само като представяне, но и колко бързо зарежда батериите при натискане на спирачките, как влияе на поведението на болида при включване. Ясно е, че отборите, които я ползваха през 2009 г., имат известно предимство, но ние просто ще трябва да се трудим усилено върху това - заяви Себ.

Световният шампион за 2010 г. отново е готов да се впусне в битката, която през 2011-а ще е особено дълга при цели 20 старта в календара:

- В края на краищата обаче всичко това са променливи, а такива има много всеки сезон. Ще работим и с различни гуми, като трябва да видим как ще се справим с тях. Просто трябва да адаптираме стила си на управление към автомобила. Това се случва всяка година. И е добре, защото те държи нащрек.

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език

Васьор иска много точки за Ферари във Вегас

Шефът на Скудерията се цели в конструкторската титла

Никола Цолов стана член на академията на Ред Бул

Пилотът във Формула 3 е първият българин в програмата за развитие на млади таланти