Себастиан Фетел започва изпитанията във Формула 1 за 2011 г. като най-младия световен шампион в историята на спорта, след като миналия сезон се пребори за титлата в последния старт в Абу Даби. Германецът израсна с Ред Бул и стигна върха в Гран при, като сега ще се бори да защити короната си.
"В края на миналата година се чувствах изморен, имах нужда от почивка. Сега обаче съм отпочинал и нямам търпение пак да се състезавам. 2010 г. е зад гърба ни. Тя е спомен, с който много се гордеем, но сега вече е 2011-а и ни предстои сериозна работа. Така че отиваме към следващото предизвикателство, а то е да се опитаме да постигнем същите успехи като миналата година", сподели Фетел на пистата Рикардо Тормо, където новият Ред Бул RB7 бе представен в питлейна преди началото на пробите, цитиран от F1club.bg.
Автомобилът е значително по-различен от предшественика си RB6 заради промените в правилата, а се въвеждат и някои нови системи. Немският пилот не прави прогнози как ще де отразят те на поведението на колата:
- Вече познаваме KERS-а - видяхме ефекта му на писта през 2009 г., но действието на подвижното задно крило е неизвестно. Никой не е карал болид с подобна система до момента и е трудно да се предскаже как ще работи: дали изпреварванията ще са възможни с известно усилие (което, мисля, е идеята) или задминаванията ще станат прекалено лесни и заради това изкуствени, а точно това никой не иска да се случва. При KERS-а въпросът е колко ефективна е системата. Не само като представяне, но и колко бързо зарежда батериите при натискане на спирачките, как влияе на поведението на болида при включване. Ясно е, че отборите, които я ползваха през 2009 г., имат известно предимство, но ние просто ще трябва да се трудим усилено върху това - заяви Себ.
Световният шампион за 2010 г. отново е готов да се впусне в битката, която през 2011-а ще е особено дълга при цели 20 старта в календара:
- В края на краищата обаче всичко това са променливи, а такива има много всеки сезон. Ще работим и с различни гуми, като трябва да видим как ще се справим с тях. Просто трябва да адаптираме стила си на управление към автомобила. Това се случва всяка година. И е добре, защото те държи нащрек.