Отборът на Ферари ще продължи да въвежда подобрения по своя болид SF1000 до края на сезона, след като от Скудерия най-накрая намериха правилния път в развитието на проблемния автомобил.
От началото на годината „Черните кончета“ имат регистрирани едва два подиума благодарение на Шарл Леклер в надпреварите за Гран При на Австрия и Гран При на Великобритания, като това бе директен резултат от нестабилното шаси и по-слабия спрямо миналата година двигател на италианците.
В Гран При на Русия обаче Ферари направи първи по-сериозен скок в правилната посока на развитие на SF1000, а допълните подобрения за Гран При на Айфел миналия уикенд дадоха резултат и в съботната квалификация, Леклер завърши четвърти. В състезанието на „Нюрбургринг“ обаче, монегаскът бе с много по-слабо темпо от това на водачите и се смъкна до седмата позиция на финала, една от основните причина за това бе студеното време, което предизвика блистеринг в първия комплект гуми на Леклер, което му коства страшно много време.
Шефът на отбора Матиа Биното смята, че правилните стъпки в последните стартове поставят добра основа за придвижване обратно към челото на колоната до края на тази кампания и през следващата, когато правилата ще се запазят непроменени.
„Не очаквахме толкова добър резултат от последните подобрения. Те бяха малки допълнения към пакета, който въведохме в Русия. Но те проработиха много добре и фактът, че корелацията между данните на пистата и тези от въздушния тунел са толкова позитивни ни дава надежди за бъдещите подобрения. Ще има още подобрения да края на сезона, които също ще са важни. За нас е важно да продължим да развиваме колата, но още по-важно е посоката на развитие да е правилна както за тази, така и за следващата година“, сподели Биното след уикенда в Германия.
В класирането при отборите шест кръга преди края на сезона, Ферари се намира на шеста позиция с актив от едва 80 точки, като изоставането им от петия – Рено, е цели 34 пункта.