Ферари премахна противоречивия баркод логотип от болидите си преди състезанието за Голямата награда на Испания, след като тимът от Маранело бе засипан със спекулации за подмолна реклама на популярната марка цигари „Малборо”.
Материал поместен във вестник „Таймс” миналата седмица разкри, че водещи лекари и здравни организации поставят под голямо напрежение редица правителства и ги подтикваха да разследват въпросния бяло-черен логотип, който доскоро бе разположен върху двигателните капаци на болидите и екипировката на състезателите.
От Ферари реагираха гневно на предположенията за скрита реклама, която е в разрез със законовите забрани за реклама на тютюневи изделия. Представители на Скудерията заявиха, че дизайнът на баркода не принадлежи на компанията „Филип Морис”, която пък е собственик на Малборо. Въпросното изображение също така може да бъде видяно върху Мото ГП моторите на Дукати.
„Честно казано намирам този спор безсмислен. Нещата започнаха да граничат с налудничавото. Червено-белият дизайн, изобразяващ баркод едва ли ще може да принуди хората да пушат”, заяви президентът на Ферари Лука Ди Монтедземоло пред сайта на Ферари.