Във връзка с нарастващия брой на публикации в медии из цяла Европа относно баркодът изобразен върху болидите на Скудерия Ферари и предполагаемите нарушенията на забраните за рекламиране на тютюневи изделия на териториите на различни страни като Испания и Англия.
Според редица медии въпросният баркод наподобява поразително логото на популярната марка цигари Малборо, която е собственост на един от най-крупните партньори на Скудерията „Филип Морис Интернешенъл”.
„Днес и през последните седмици се заговори около партньорството между Ферари и „Филип Морис” и законността на това партньорство. Съмненията са на базата на две предположения. Първото от тях е, че баркодът символизира логотипът на Малборо. Второто е червеният цвят на болидите ни, който според публикациите представлява реклама на цигари”, гласи официално съобщение на тима.
„Тези хипотези нямат никакво основание, което ги прави неистинни. Т.нар. баркод е основна част от визуалното оформление на колите ни. Машините претърпяват изменения всяка година, дори по време на сезона, за да спазваме законите на всички страни, които посещаваме. Ако ставаше въпрос за брандирана реклама, „Филип Морис” щеше да бъде собственик на авторските права. Единствените ни взаимни дейности с тази компания се свеждат до официални посещения на фабриките на двете компании, срещи с пилотите и рекламни продукти”.