Пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен обаче използват най-ефективно силно ограничения работен живот на агрегатите в „кралските” състезания.
Според тазгодишните обновления в техническия регламент всеки пилот разполага с по осем двигателя за всички състезания от календара на световния шампионат на Формула 1 за 2009 г. След като първенството вече е преполовено от бърза техническа справка става ясно, че двамата пилоти на Макларън Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен използват потенциала на своите машини по най-ефективен начин. Според данни преди старта за Голямата награда на Германия двамата бяха навъртели приблизително по 400 км на четвъртите си двигатели, докато Роберт Кубица се намира на другия полюс на скалата, след като вече е изразходил около една трета от работния живот на шестия си агрегат.
Най-надеждните двигатели изненадващо и контрастно на резултатите досега се оказват тези на Скудерия Ферари модел 056 и на Тойота RVX – 09. Тези на италианския тим, които и задвижват болидите на Торо Росо са „извървели” над 22 хиляди километра, а японските 26 700 км без каквито и да било технически проблеми. Трети по този показател с една техническа повреда и впечатляващите 33 хиляди километра е Мерцедес F108. С по два гръмнали агрегата могат да се похвалят отборите на Рено и БМВ.
Общата дистанция, която са покрили 22-ата състезатели след Гран при на Великобритания възлиза на 115 430.347 км. Общият брой механични повреди са шест - 2-ят и 4-ят (на два пъти) двигател на Кубица го изоставиха в Китай. Третият и четвъртият на Сутил бяха паркирани след удари в Барселона и Англия. Третият агрегат на Себ Фетел се взриви по време на първата тренировка в Монако, докато първият загуби мощност и бе паркиран след втората тренировка в Истанбул.