Британският пилот Дженсън Бътън спечели втори пореден старт в шампионата на Формула 1. Победата на Сепанг бе отредена от директора на състезанието Чарли Уитинг, след като проливните дъждове и късния час на старта (17:00 ч местно време) не позволиха на организаторите да подновят надпреварата. Още в началото на деня метеоролозите бяха предвидили с поразителна точност, че проливен дъжд ще се изсипе 55 минути след старта на надпреварата.
В 32-ата обиколка с червен флаг и кола за сигурност бе наложена процедурата по подреждане на стартфиналната права. След приблизително 54 минути очакване директорите на Сепанг отредиха втора поредна победа за пилота на Brawn GP. Негов подгласник стана Ник Хайдфелд с БМВ – Заубер. Призовата тройка допълни Тимо Глок със сензационен подиум за Тойота, които изглежда през този сезон ще успят да оправдаят грандиозния си бюджет. Забележително стартиралия Нико Розберг, който доказа, че е повече от способен и разполага с изключителен болид не успя да ознаменува доброто си каране с класиране сред първенците. Според регламента само половината от актива, полагащ се за класиране в зоната на точките ще бъде отреден, след като състезанието не бе подновено.
Рубенс Барикело не успя да продължи отличния старт на 17-ата си година във Формула 1 като остана извън подиума. Двете Ферарита на Фелипе Маса и Кими Райконен за втори пореден път не успяха да донесат точки на своя тим. Фернандо Алонсо също не успя да вземе точки в днешния ден след определено небалансираното поведение на своето Рено. В допълнение към всичките неволи на бившия световен шампион той пристигна в Куала Лумпур с висока температура и ушна инфекция, което попречи на пълноценната подготовка в петък и събота.
Стартът на Гран при Малайзия предложи на зрителите повече от неочакван развой на събитията по време на очакваните 56 обиколки. При зелената светлина Нико Розберг се изстреля на първа позиция от втората редица на стартовата решетка и остави зад себе си Дженсън Бътън и Ярно Трули.
Рубенс Барикело не успя да продължи отличния старт на 17-ата си година във Формула 1 като остана извън подиума. Двете Ферарита на Фелипе Маса и Кими Райконен за втори пореден път не успяха да донесат точки на своя тим. Фернандо Алонсо също не успя да вземе точки в днешния ден след определено небалансираното поведение на своето Рено. В допълнение към всичките неволи на бившия световен шампион той пристигна в Куала Лумпур с висока температура и ушна инфекция, което попречи на пълноценната подготовка в петък и събота.
Стартът на Гран при Малайзия предложи на зрителите повече от неочакван развой на събитията по време на очакваните 56 обиколки. При зелената светлина Нико Розберг се изстреля на първа позиция от втората редица на стартовата решетка и остави зад себе си Дженсън Бътън и Ярно Трули.
Дженсън Бътън направи отчаян опит да задържи първото си място, но по-отворената траектория в първия завой го запрати далеч от Розберг, след Трули и Фернандо Алонсо. Рубенс Барикело също бързо неутрализира първоначалното си наказание от пет места и се нареди зад Алонсо. Двата далеч по-добре балансирани и по-леки болида на Brawn GP задминаха бившият шампион и се наредиха плътно след лидерите Нико Розберг (Уилямс) и Ярно Трули (Тойота).
Роберт Кубица застина на стартфиналната права, като едва успа да потегли. Той съобщи за странни шумове идващи от двигателя си по време на подгряващата обиколка, но вече бе прекалено късно за реакция от страна на екипа на БМВ. Той приключи участието си в четвъртата обиколка. Хейки Ковалайнен също преждевременно приключи участието след като напусна трасето във втората обиколка.
Кими Райконен временно се стабилизира на петата позиция след като Фернандо Алонсо поднесе Реното си в 12-ата обиколка. Моменти по-късно тази нестабилност в завоите изигра нова лоша шега на испанеца, който не успа да удържи и Марк Уебър. Двамата пилоти в рамките на три завоя от номер 13-и размениха няколко офанзивни маневри. Видимо по-бързия на правите Алонсо, бе изпреварен от далеч по-леката машина на австралиеца.
В 20-ата обиколка Дженсън Бътън излезе от бокса на втора позиция след своя съотборник Рубенс Барикело, благодарение на последните си две бързи обиколки британецът успя да напредне с две позиции.
24 обиколки преди финала очакваният дъжд се изсипа върху Сепанг и за малко не взе първата си жертва, след като Фернандо Алонсо излетя от трасето. Преднината, която очакваха от Рено при мокро трасе се стопи мигновено. Дженсън Бътън бързо, бързо се впусна за пореден път в бокса за да смени меките си сликове. Може би Рос Браун не трябваше да рискува при първото спиране в бокса. Второто посещение в питлейна не оказа никаква промяна в разпределението на първите места. Към средата на състезанието Бътън водеше с впечатляващите 14 секунди пред Уилямса на Нико Розберг.
Най-опитният в Куала Лумпур Рубенс Барикело също показа наглед безграничните възможности на своя BGP001, задминавайки Ярно Трули. Двете Тойоти на Трули и Глок останаха да се борят за четвъртата позиция.
Трули и Барикело продължиха битката си в бокса, след като влязоха за смяна на гуми. Първоначално неправилно прецененото състояние на трасето наложи използването на интермедийните гуми за мокър асфалт.
25 обиколки преди края дъждът се усили още повече, което неизбежно доведе до нови корекции в окомплектовката на болидите. Люис Хамилтън и Фелипе Маса за пореден път се прибраха в бокса за нова смяна на гумите. Определено тропическият климат превърна състезанието в хаотична и непредсказуема битка в питлейна, където също бяха допуснати многобройни грешки.
В 32-ата обиколка и Себастиян Бурде се оплака от пределно тежките условия, което бе последвано и от червен флаг. Състезанието за Гран при на Малайзия бе спряна, а болидите се наредиха на стартфиналната права за да изчакат подновяването на гонката, което така и не се случи.
Крайно подреждане за Гран при Малайзия.
Пилот | Отбор | Обиколки | Точки | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 31 | 5 | |||
2 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 31 | +22.7 secs | 4 | ||
3 | Timo Glock | Toyota | 31 | +23.5 secs | 3 | ||
4 | Jarno Trulli | Toyota | 31 | +46.1 secs | 2.5 | ||
5 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 31 | +47.3 secs | 2 | ||
6 | Mark Webber | RBR-Renault | 31 | +52.3 secs | 1.5 | ||
7 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 31 | +60.7 secs | 1 | ||
8 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 31 | +71.5 secs | .5 | ||
9 | Felipe Massa | Ferrari | 31 | +76.9 secs | |||
10 | Sebastien Bourdais | STR-Ferrari | 31 | ||||
11 | Fernando Alonso | Renault | 31 | ||||
12 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 31 | ||||
13 | Nelsinho Piquet | Renault | 31 | ||||
14 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 31 | ||||
15 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 30 | +1 Lap | |||
16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 30 | +1 Lap | |||
17 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 30 | +1 Lap | |||
18 | Giancarlo Fisichella | Force India-Mercedes | 29 | +2 Laps | |||
- | Robert Kubica | BMW Sauber | 1 | +30 Laps | |||
- | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 0 | +31 Laps |
Временно подреждане при политите
1 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 15 | |
2 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 10 | |
3 | Jarno Trulli | Toyota | 8.5 | |
4 | Timo Glock | Toyota | 8 | |
5 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 4 | |
6 | Fernando Alonso | Renault | 4 | |
7 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 3.5 | |
8 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 2 | |
9 | Mark Webber | RBR-Renault | 1.5 | |
10 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1 | |
11 | Sebastien Bourdais | STR-Ferrari | 1 | |
12 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 0 | |
13 | Felipe Massa | Ferrari | 0 | |
14 | Giancarlo Fisichella | Force India-Mercedes | 0 | |
15 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 0 | |
16 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 0 | |
17 | Nelsinho Piquet | Renault | 0 | |
18 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 0 | |
19 | Robert Kubica | BMW Sauber | 0 | |
20 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 0 |
Класиране в конструкторския шампионат
1 | Brawn-Mercedes | 25 |
2 | Toyota | 16.5 |
3 | BMW Sauber | 4 |
4 | Renault | 4 |
5 | Williams-Toyota | 3.5 |
6 | STR-Ferrari | 3 |
7 | RBR-Renault | 1.5 |
8 | McLaren-Mercedes | 1 |
9 | Force India-Mercedes | 0 |
10 | Ferrari | 0 |