Пилотите на Ред Бул Себастиaн Фетел и Марк Уебър успяха да се преборят с тежките метеорологични условия в Гран при на Китай и спечелиха двойна победа. Победител стана Себастиан Фетел, а това е втората победа в кариерата му. „Детето чудо” не изпусна лидерската позиция през почти цялата надпреварата, като финишира с време от 1,:56.43:485 часа. На третото място се нареди пилотът на БраунGP и лидер във временното класиране Джейсън Бътън.
Около 40 минути преди началото на Гран при на Китай започна да вали проливен дъжд, което наложи надпреварата да започне зад кола за сигурност, защото пистата беше наводнена. Видимостта на трасето беше почти нулева и за пилотите бе много трудно да се ориентират в надпреварата. Във втората обиколка пилотът на Ферари Фелипе Маса изпусна един завой и излетя от пистата, но след това бързо успя да се върне. В следващия тур Пикет и Сутил се сблъскаха, като последният излетя от трасето и се наложи да влезе в бокса за да смени гумите си.
В 7-ата обиколка колата за сигурност се прибра и състезанието започна, а още в следващата обиколка Луис Хамилтън със системата КЕРС изпревари Кими Райконен. Пилотът на Ферари обясни на инженерите си, че двигателят му не работи добре. След 10 обиколки на пистата в Шанхай лидер бе Фетел, следван от Уебър, Бътън, Баричело, Хамилтън и Трули. Финландецът Райконен продължаваше да изпитва проблеми и бе изпреварен от Буеми и съотборника му във Ферари Фелипе Маса.
В 15-ата минута лидерът Фетел влезе в бокса, за да зареди с гориво и да смени гумите си, но бе изпреварен от пилотите на БраунGP. Две обиколки по-късно Кубица не успя да спре и връхлетя върху пилота на Тойота Ярно Трули, като буквално се качи върху него. Италианецът напусна надпреварата, а полякът се добра до бокса, където бе сменено задното му крило. Частите на двата болида се разсипаха по пистата и след минута отново се появи колата за сигурност, а големите печеливши от това бяха пилотите на Ред Бул, който минаха през бокса и заредиха с гориво.
Пет тура по-късно колата на Фелипе Маса изгасна на старт-финалната права и бразилският пилот на Ферари напусна състезанието, най-вероятната причина за отпадането му са проблеми със скоростната кутия. След 30-ата обиколка Фетел продължаваше да е лидер в класирането, следван от Бътън, Уебърм Хамилтън и Райконен. 19 обиколки преди края на Гран при на Китай Фетел влезе в бокса, като зареди за 9,2 секунди и излезе зад Бътън. Няколко обиколи по-късно и пилотът на БраунGP мина през питлейна , а на всички стана ясно, че Фетел ще спечели втората си победа във Формула 1.
2. Марк Уебър Ред Бул + 10.970 секунди
3. Дженсън Бътън БраунGP + 44.975
4. Рубенс Барикело БраунGP + 1:03.704
5. Хейки Ковалайнен Макларън + 1:05.102
6. Люис Хамилтън Макларън + 1:11.866
7. Тимо Глок Тойота + 1:14.476
8. Себастиян Буеми Торо Росо + 1:16.439
9. Фернандо Алонсо Рено + 1:24.309
10. Ник Хайдфелд БМВ + 1:31.750
11. Себастиян Бурде Торо Росо + 1:34.156
12. Кими Райконен Ферари + 1:35.834
13. Роберт Кубица БМВ + 1:46.853
14. Джанкарло Фисикела Форс Индия + 1 обиколка
15. Нико Розберг Уилямс – Тойота + 1 обиколка
16. Нелсън Пикет - младши Рено + 2 обиколки
17. Адриан Сутил Форс Индия отпаднал
18. Казуки Накаджима отпаднал
19. Фелипе Маса Ферари отпаднал
20. Ярно Трули Тойота отпаднал
Класиране при пилотите
1. Дженсън Бътън БраунGP 21 точки
Класиране при конструкторите
1. БраунGP 36 точки
5. Торо Росо 4