Люис Хамилтън спечели Гран при на Бахрейн, 2-и кръг от шампионата на Формула 1. Британецът имаше късмет, след като убедителният лидер Шарл Льоклер с Ферари остана без мощност от хибридните системи в края на състезанието. Пилотът на Ферари все пак завърши 3-и.
Шарл не потегли добре на старта и бе изпреварен от съотборника си Фетел и от Ботас. След това обаче Льоклер си върна лидерството и водеше убедително до 49-ата обиколка, когато се появи технически проблем.
В същото време Фетел се завъртя в битка с Люис Хамилтън за второто място и остана едва 5-и.
Местата на подиума допълни Валтери Ботас, който обаче не можеше да поддържа темпото на съотборника си в Мерцедес. Макс Верстапен от Ред Бул остана 4-и. Последният не можа да изпревари Шарл, тъй като в края на трасето излезе автомобил за сигурност.
На старта Фетел потегли по-добре и поведе пред Льоклер, който на 4-и завой загуби и позиция от отлично тръгналия Ботас. В началото на втората обиколка обаче Валтери допусна грешка при спирането за завой 1. От това се възползва Шарл, който излезе 2-и. Финландецът загуби скорост на правата към 4-и завой и бе задминат и от съотборника си. Хамилтън се ускори по-добре към завой 5 и зае 3-ото място.
Отпред Фетел бе на 1.7 сек пред Льоклер, но последният направи най-бърза обиколка и доближи германеца на 1.2 сек. При атака на Сайнц срещу Верстапен в битка за 5-ото място двамата се чукнаха леко и Карлос спука предна дясна гума. Той трябваше да мина през бокса за смяна.
В 6-ата обиколка по-добрата скорост на Льоклер му даде възможност да изпревари Фетел с късно спиране от външната страна на първия завой.
Той дръпна малко напред, но в 8-ата обиколка допусна 2 грешки и Фетел отново го доближи.
По-назад в колоната Рикиардо излезе на 6-а позиция, следван от Райконен и Хюлкенберг. Последният бързо си проправи път напред от 17-о място на старта. В 10-ата обиколка започнаха планираните спирания в бокса. В пита за нови гуми влязоха Райконен и Гасли, като последният бе забавен с 2-3 сек повече от нормалното.
До 12-ия тур Льоклер отново успя да се откъсне пред Фетел, този път на над 3 сек. Верстапен първи от водещите пилоти мина през бокса за нови гуми. Той сложи медиум. В следващия тур от Мерцедес реагираха и Ботас също постави нов комплект средно твърди гуми. Финландецът обаче се върна на пистата зад Макс. Междувременно Квят и Джовинаци се удариха. Наказания за тях не последваха.
В 14-ата обиколка Льоклер и Хамилтън минаха през бокса за нови гуми, но британецът бе със софт, а Шарл с медиум. Шампионът имаше запазен нов комплект, за разлика от останалите в челото. Ботас пък изпревари Верстапен.
Фетел последен от пилотите в челото направи първия си бокс в 15-ия тур и зае позиция зад Хамилтън. След като първите 5 изпревариха още не спиралия в бокса Рикиардо, редът беше: Льоклер, Хамилтън на 3.7 сек, Фетел, Ботас и Верстапен.
В 20-ата обиколка Люис сбърка на излизане от последния завой. Това позволи на Шарл да дръпне пред британеца на 6 сек. Фетел пък доближи пилота на Мерцедес на 1 сек.
Хамилтън се оплака, че има проблеми. Изглежда задните му гуми прегряха. И в 23-ата обиколка той бе изпреварен от Себастиан на 4-и завой. Междувременно Льоклер се бе откъснал на 8 сек. По-назад в колоната Норис изпревари Райконен в битка за 7-ото място. Пред тях 6-и бе Хюлкенберг. Фетел се откъсна на 3 сек напред Люис към 30-ата обиколка. Последният блокира предните си гуми и това му коства загуба на още време. Ботас беше на 10 сек зад съотборника си.
В 33-ата обиколка Верстапен първи направи втори питстоп и сложи медиум и бе забавен с около 2 секунди. Той бе последван от Кими и Хамилтън в 35-ата. На британеца бяха сложени гуми медиум.
Фетел го последва в 36-ата и се върна само на метри пред съперника си. В 37-ата и Льоклер направи втория си пит. Той постави медиум и остана начело с голям аванс.
Хамилтън веднага атакува Фетел от външната стана на завой 4, но малко не му достигна. В 38-ата обаче Хамилтън успя на същото място, а Себастиан се завъртя и след това остана без предно крило. Той трябваше да мине през бокса и се върна на пистата едва 9-и. Той бързо изпревари Райконен. А след това се справи лесно с Норис и Рикиардо.
10 обиколки преди финала Льоклер се оплака от проблеми в двигателя. Той бързо загуби преднината си пред Хамилтън. Оказа се, че няма зареждане на батерията с енергия. Той бе изпреварен лесно от Люис в 49-ата обиколка. Пилотът на Ферари продължи да губи време, като изоставаше с по 5-6 сек на обиколка. В следващите обиколки логично той бе изпреварен от Ботас.
В самия край Хюлкенберг и Рикиардо с Рено отпаднаха с повреди. Това изведе 6-и Норис, Райконен 7-и, а Гасли 8-и. Заради тях на трасето се появи кола за сигурност. И това не даде възможност на Верстапен да изпревари Льоклер. Пилотът на Ферари поне остана на подиума, който е първи в кариерата му. Той направи и най-бързата обиколка, за което взе допълнителна 1 точка.