24 обиколки преди финала очакваният дъжд се изсипа върху Сепанг и за малко не взе първата си жертва, след като Фернандо Алонсо излетя от трасето. Преднината, която очакваха от Рено при мокро трасе се стопи мигновено. Дженсън Бътън бързо бързо се впусна за пореден път в бокса за да смени меките си сликове. Може би Рос Браун не трябваше да рискува при първото спиране в бокса. Второто посещение в питлейна не оказа никаква промяна в разпределението на първите места. Към средата на състезанието Бътън водеше с впечатляващите 14 секунди пред Уилямса на Нико Розберг.
Най-опитният в Куала Лумпур Рубенс Барикело също показа наглед безграничните възможности на своя BGP001, задминавайки Ярно Трули. Двете Тойоти на Трули и Глок останаха да се борят за четвъртата позиция.
Трули и Барикело продължиха битката си в бокса, след като влязоха за смяна на гуми. Първоначално неправилно прецененото състояние на трасето наложи използването на интермедийните гуми за мокър асфалт.
25 обиколки преди края дъждът се усили още повече, което неизбежно доведе до нови корекции в окомплектовката на болидите. Люис Хамилтън и Фелипе Маса за пореден път се прибраха в бокса за нова смяна на гумите. Определено тропическият климат превърна състезанието в хаотична и непредсказуема битка в питлейна, където също бяха допуснати многобройни грешки.
В 32-ата обиколка и Себастиян Бурде се оплака от пределно тежките условия, което бе последвано и от червен флаг. Състезанието за Гран при на Малайзия бе спряно, а болидите се наредиха на стартфиналната права за да изчакат подновяването на гонката.
Стартовият ред при основните претенденти ще бъде възстановен както следва Бътън, Глок, Хайдфелд, Трули, Барикело, Хамилтън, Розберг, Уебър, Маса, Бурде, Алонсо.