Пилотът на Мерцедес Валтери Ботас грабна победата за Гран при на Япония в изключително интересна надпревара на пистата "Сузука".
Въпреки, че Ферари бяха над всички в квалификацията, за второ поредно състезание Мерцедес се оказаха по-добрият отбор в състезателния ден. Зад Ботас финишира Себастиан Фетел, който стартира от полпозишън, но направи грешка преди изгасването на светлините и това му коства ценната позиция в началото.
Трети е лидерът в класирането при пилотите Люис Хамилтън, който грабна и точката за най-бърза обиколка, с която "сребърните стрели" официално станаха недостижими при конструкторите и спечелиха титлата за шеста поредна година.
На старта Фетел не успя да се защити от феноменалното потегляне на Валтери Ботас от трета позиция и финландецът поведе колоната още след първи завой. Себастиан бе концентриран над това да задържи зад себе си Леклер и от това се възползва по най-добрия начин Валтери. Зад гърба на двамата лидери атака на Макс Верстапен срещу Хамилтън и Леклер завърши с удар между Шарл и Макс.
Холандският пилот на Ред Бул бе ударен от ферарите на Леклер, завъртя се и излезе от пистата. Все пак Макс успя да се върне на пистата, но дълбоко в дъното на колоната. Леклер от своя страна остана със счупени детайли от предно крило на пистата и дори успя да задържи Хамилтън зад себе си.
В 4-тата обиколка от Ферари извикаха в бокса Шарл, след като отломки от предното му крило летяха по пистата и най-вече към каската на следващия го Хамилтън. Монегаскът се върна на 17-а позиция с ново крило и меки гуми, като това веднага му даде шанс да запише най-бърза обиколка. В 15-ата обиколка Макс Верстапен се прибра в бокса и прекрати своето състезание днес. След удара с Леклер на старта явно болидът на холандеца не бе в добро състояние и това е причината за отпадането му.
До 16-ата обиколка Люис Хамилтън стопи преднината на Фетел и започна заплашително да го настига. В 17-ата обиколка Фетел влезе в бокса за нови гуми с меките смеси. Себ се върна трети зад двата болида на Мерцедес, които още не се минавали през бокса. В следващата обиколка Ботас покри стратегията на Фетел и Ферари и също спря за смяна на гуми. Финландецът се върна като лидер на колоната с гуми медиум. В 26-ата обиколка Леклер влезе за втори път в бокса. Пилотът на Ферари се върна на 13-а позиция с нов комплект меки гуми.В 37-ата обиколка лидерът в състезанието Ботас влезе за втори път в бокса. Финландецът се върна на трасето на втора позиция и веднага попита по радиото отбора на Мерцедес каква ще е стратегията им до финала.
От тима му казаха, че всичко върви по план и Люис също ще спре за втори път в бокса по-късно. Валтери отново попита състезателния си инженер дали е сигурен, че това ще се случи. В 43-тата обиколка Хамилтън все пак спря в бокса за втори път и се върна на пистата отново зад Фетел на трета позиция. Изоставането на британеца от Себ е малко повече от пет секунди. В заключителната фаза от надпреварата Хамилтън догони Фетел и започна да натиска германеца, който е с много по-стари гуми и скоростта и сцеплението в завоите му са по-ниски. Фетел се защитава изключително хитро, използвайки системата DRS заради изпреварването с една обиколка на изостанали болиди. Това и чистото пилотиране без нито една малка грешка му помогнаха да не позволи на много по-бързия Хамилтън, който записа и най-бърза обиколка в състезанието, да му отнеме втората позиция в продължение на седем обиколки.
Без никакви проблеми Валтери Ботас спечели напълно заслужено победата в Япония. Така с победата на финландеца и третото място на Хамилтън от Мерцедес подпечатаха поредната си титла при конструкторите четири състезания преди финала на сезон 2019.