1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Босът на Мерцедес: Има разлика между състезание и блъскащи колички

Босът на Мерцедес: Има разлика между състезание и блъскащи колички

Тото Волф защити решението на комисарите да накажат Фетел в Канада

Босът на Мерцедес: Има разлика между състезание и блъскащи колички

Шефът на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф защити решението на стюардите да накажат Себастиан Фетел от Ферари по време на състезанието за Голямата награда на Канада.  Според австриеца санкцията е била заслужена, защото с връщането си на трасето германският пилот е застрашил своя конкурент Люис Хамилтън.

Заради решението на стюардите, които прецениха, че в 48-ата обиколка Фетел се е върнал на трасето в разрез с правилата с безопасност и е изтласкал преследващия го Хамилтън извън пистата, към крайния резултат на германеца бяха прибавени 5 секунди и това качи звездата на Мерцедес на първото място. Асът на Ферари не беше никак доволен от случилото се и показа ясно раздразнението си, като не паркира своя автомобил в затворения парк и пропусна първото блиц интервю. Преди качването си на стълбичката, той размени табелките с цифри 1 и 2, чрез които се обозначават местата на колите.

Волф вярва, че трябва да се направи ясно разграничение между битката при равни условия на пътя и опасните маневри. „Считам пилотите за гладиатори във високотехнологични мажини и искаме от тях да водят дуелите си на пистата”, коментира австриецът. „Но не е тривиално обаче за в бъдеще да търсим линията между здравото състезание и блъскащите колички.”

„Международната федерация по автомобилизъм е носителят на безопасността, те решават колко твърдо може да се пилотира. Да създаваш правилата е трудно упражнение, а решенията ти невинаги ще угодят на всички.”

„В Канада интерпретацията беше съгласно правилата. Ясно е, че ако симпатизираш на Мерцедес, ще приемеш решението за вярно. Ако си фен на Ферари, то най-вероятно ще разсъждаваш по противоположен начин. Малко като съдиите във футбола – решенията винаги поляризират. В крайна сметка мисля, че това е страхотно за спорта и емоциите, които вървят с него.”

„Наистина бих искал да вляза в дискусии със собствениците, ФИА и отборите, за да позволим по-здравата конкуренция до предела, който ФИА може да приеме от гледна точка на безопасността. Аз съм напълно „за” здравите състезания и това би трябвало да залегне в правилата. Тогава бихме имали различни решения от стюардите.”

„Не съжалявам Ферари. Ситуацията можеше да е съвсем обратната. Разбирам обаче тяхното раздразнение, когато резултатът не е в твоя посока”, добави Волф.

В Катар променят пистата, заради проблемите с гумите

Направени са корекции на някои от бордюрите

Монца в календара на Формула 1 до 2031 година

Пистата остава в надпреварата след подписването на нов договор

Кадилак влиза във Формула 1?

Формула 1 ще има 11-и отбор от 2026-а година, след като организаторите на шампионата одобриха молбата на Кадилак

Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета