Поради забраната за използване на двойните дифузьори във Формула 1 през сезон 2011 болидите ще загубят две секунди от темпото си във всяка обиколка. Това заяви ръководителят на Ред Бул Кристиян Хорнер.
„Това ще бъде сериозна промяна и интересна задача за инженерите. Сигурен съм обаче, че нашите момчета ще успят да намерят начин за да компенсираме загубите, но дори и с това машините ще бъдат драстично по-бавни следващата година”, заяви Хорнер.
Иновативните аеродинамични конструкции за първи път се появиха върху болидите на Браун, Уилямс и Тойота в началото на сезон 2009. Конструкцията доведе до значителни предимства за въпросните отбори, а това принуди останалите състави да подадат протест срещу законността на дифузьорите.
След това аналогични системи се появиха върху всички машини на стартовата решетка. Дифузьорите се оказаха в противоречие с опитите на ФИА да ограничи максимално притискателните сили, с цел да бъде увеличен броя на изпреварванията, а с това и атрактивността на спорта.