Президентът на Българската федерация по мотоциклетизъм (БФМ) Богдан Николов обяви, че България ще подпише договор за домакинството на кръг от Формула 1 с промотъра на световния шампионат Бърни Екълстоун в петък.
Тогава той, председателят на организационния комитет за Гран при на България Румен Петков, представители на частните инвеститори и заместник-министъра на финансите Кирил Ананиев би трябвало да се срещнат с Екълстоун преди Гран при на Германия на "Нюрбургринг", където да бъде подписан контракта.
Около срещата все пак витае определена неизвестност, защото Екълстоун няма да пътува в четвъртък заради скорошните си проблеми с непремерени изказвания, но може би ще се появи на "Нюрбургринг" по-късно.
"Договорът вече е одобрен от Международната автомобилна федерация (ФИА) и промотърската компания на Екълстоун ФОМ. Контрактът е за домакинство от 2011 до 2015 г., с опция за продължаването му до 2020 г. Ние трябва да решим дали искаме за 5 или за 10 г. Турция се отказва от Гран при, а Унгария още не е подновила договора си. Така оставаме единствените домакини в района", обясни Николов.
Той разкри, че се планира да бъде изградена една писта, която да приеме Формула 1 и MotoGP, а не както имаше предложения за две отделни съоръжения. "Трасето ще бъде край Варна или Бургас, това са двете ни предложения. Първоначалният вариант край Плевен отпадна на много ранен етап, защото не отговаря на условията за инфраструктура, действащо летище и хотелска база", обясни президентът на БФМ.
Николов заяви, че ще има ново правителство, което може да не подкрепя проектите му. Кабинетът на Сергей Станишев даде писмо с държавни гаранции, че стои зад кандидатурата на България. "Вече съм свършил моята работа – доведох нещата до договор, а държавата няма никакво участие. Инвестициите са изцяло частни и на община Варна. Ако правителството иска да се включи – добре", обясни той.
Освен двата най-престижни шампионата се планира пистата да приеме стартовете от Супербайк и GT-сериите. "Личният съветник на Екълстоун Андреас Маес разработи бизнес план за трасето. Според него натовареността на пистата ще бъде между 280 и 310 дни в годината", обясни Николов. Това включва състезания, тестове и други прояви, а в останалото време ще се извършва поддръжката на съоръжението. "Марката на една писта са Формула 1 и MotoGP. След това всички сами идват на нея", смята Николов.
Той добави, че всичко е готово за започването на изграждането на съоръжението. "Забавянето стана заради проблемите на Екълстоун с отборите във Формула 1, а имаше и тежък развод. Забележки може да има и от наша страна. Трябваше да се срещнем още през юни, обаче той отложи това за 10 юли", завърши той.