Ръководителят на БМВ-Заубер Марио Тайсен съобщи, че БМВ ще използва изцяло нова и подобрена версия на системата за възстановяване на кинетична енергия по време на състезанието за Голямата награда на Турция.
Помощната система е била разработена в съгласие с новия аеродинамичен пакет на болида, като съчетанието от двете ще позволи далеч по-добро разпределение на теглото и цялостен баланс на автомобила. Тайсен поясни, че тимът умишлено не е използвал KERS в Барселона, за да даде добра възможност на инженерите за оценка на новата аеродинамика.
„Екипът разработи нов аеродинамичен пакет паралелно с развитието на подходяща за него KERS. Според графика ни и двата проекта бяха завършени едновременно, но предпочетохме да не ги използваме заедно, защото знаехме, че настройките на аеродинамиката ще отнемат всичкото време от петъчните тренировки. В Монако полза от KERS няма да има, поради което тя ще дебютира в Истанбул – това бе ясно още от началото на сезона”, заяви Тайсен пред Autosport.