Отборът на Мерцедес си осигури силно условие за атака на трета поредна победа в тазгодишния шампионат: Валтери Ботас и Люис Хамилтън окупираха първия ред на пистата в Шанхай. Политиката на тима поне на този етап е да оставят състезателите си да се борят помежду си, но Тото Волф се притеснява това да не бъде за сметка на отборния успех.
През 2014 катастрофа между Хамилтън и Розберг принуди ръководството да договори официални правила какво е позволено при борбата гума до гума и в каква степен. Тези правила продължават да съществуват и Волф заяви, че ще ги припомни на Валтери и Люис още веднъж преди Гран при на Китай.
При всички положения Тото очаква интензивно състезание в неделя: "Много интересна комбинация отпред с двата Мерцедеса, всеки от които е твърдо решен да победи – и то е заради шампионата, а зад тях ще видим битката на поколенията в червено и Макс Верстапен, който силно желае да навакса".
"Смятам, че стартът ще бъде много вълнуващ – дано да не е прекалено вълнуващ. Ако стартът се получи, после най-важното за всеки е да оцелее в първите няколко обиколки".
Валтери Ботас за първи път надви Хамилтън в квалификация в Китай, а Волф отдава този факт на разликите между двамата пилоти и това как пасва конкретната писта на всеки от тях. "Ставаме свидетели на такива различия между пилотите, дори в рамките на един и същи отбор. Нещата опират до особеностите на конкретната писта, гумите и стила на каране. Във Ферари е същото. Състезателите трябва да свикнат с мисълта, че на една писта може да си добър, а на друга по-слаб".
Тото Волф обясни и разликата в скоростта между неговия отбор и Скудерия:
"Ние губим три и половина десети на правите от Ферари, но пък ги изпреварваме с повече в завоите".