Фернандо Алонсо се класира десети в квалификацията за Гран при на Япония, но ще стартира от дъното на стартовата решетка заради поредното си огромно наказание (35 места) за смяна на задвижваща система.
Съотборникът му Щофел Вандоорн пък не прескочи Q2 – бе 11-и, но ще е на по-предна позиция вследствие санкцията на съотборника си в Макларън и тези на други пилоти пред него. При това положение белгиецът ще може да избере с какви гуми да потегли.
„Знаейки, че ще стартирам последен, квалификацията не бе особено важна за нас”, заяви Алонсо. „Все пак искахме да направим нормална сесия – имаме толкова фенове тук, поддръжници на Хонда – и смятам, че успяхме и свършихме прилична работа.”
„Състезанието, разбира се, е нещо съвсем различно. Доста ще е трудно от дъното на грида, но ще дадем най-доброто от себе си, за да се доближим до топ 10. Точките щяха да са трудна цел дори при нормален уикенд. Но при настоящата ситуация на писта с толкова високоскоростни завои, на която не е лесно да следваш колите пред себе си, ще е нужно нещо извънредно да се случи, за да наваксаме позиции.”
Вандоорн заяви, че квалификацията всъщност е преминала доста добре за него.
„Фактът, че не се класирах в Q3 всъщност не е толкова лош, защото означава, че утре мога да стартирам с нови гуми. Осмо/девето място е доста прилична позиция за потегляне”, обясни той.
„Не изкарахме кой знае колко време на пистата, но ситуацията е една и съща за всички. Обикновено се справяме доста добре в определянето на това кои гуми са подходящи, колко ще издържат и как да ги управляваме ефективно. Определено ще се постараем да се възползваме от това утре. Изборът между стратегия с един или два питстопа все още изглежда труден.”